FANDOM

Frederick Douglass portrait

Frederick Douglass (umbes 1874)

Frederick Douglass (sünninimi Frederick Augustus Washington Bailey; umbes veebruar 1818 Talboti maakond, Maryland – 20 II 1895 Washington) oli USA abolitsionist. Ta oli 19. sajandi üks tuntumaid orjusevastaseid.

Ta sündis orjana. Noorena töötas ta koduteenijana Baltimore'is, kus ta õppis lugema. 16-aastaselt töötas ta istanduses. Aastal 1838 põgenes ta New Yorki ja sealt New Bedfordi Massachusettsi osariigis, kus muutis oma nime, et teda ei tabataks. Aastal 1841 orjusevastaste kokkutulekul antud kõne innustas teda liituma orjusevastase seltsiga.[1]

Aastal 1845 ilmus tema autobiograafia "Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave". Vältimaks oma peremehe kätte langemist, keda oli jutustuses mainitud, suundus Douglass Inglismaale ja Iirimaale (1845–1847). Pärast Ameerikasse naasimist oli tal võimalus ennast vabaks osta. Ta hakkas välja andma orjusevastast ajalehte "North Star", mida ta avaldas New Yorgi osariigis Rochesteris kuni 1860. aastani. Aastal 1851 lahknesid tema arvamused radikaalse abolitsionisti William Lloyd Garrisoniga ning liitus James G. Birney juhitud mõõdukatega.[1]

Hiljem toetas ta naiste valimisõigust ja mustanahaliste õigusi ning töötas USA suursaadikuna Haitis.

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 (2008) Britannica Concise Encyclopedia. Encyclopaedia Britannica, Inc., lk 568. ISBN 1-593394-92-6.