FANDOM

Frank Capra

Frank Capra

Frank Russell Capra (18. mai 1897 Bisacquino, Sitsiilia – 3. september 1991 La Quinta, California) oli Itaalia päritolu USA filmilavastaja ja produtsent.

Capra sai 1930. aastatel üheks Ameerika mõjukaimaks filmilavastajaks, kui võitis kolmel korral parima lavastaja Oscari. Üks tema silmapaistvamaid 1930. aastate filme oli "See juhtus ühel ööl" ("It Happened One Night"; 1934), mis oli esimene film, mis võitis viis kõige tähtsamat Oscarit, sh parima filmi Oscari ja tõi Caprale tema esimese Oscari. Tema teised tuntumad 1930. aastate filmid olid "Mr. Deeds Goes to Town" (1936; teine lavastaja Oscar) "Sa ei vii kõike endaga kaasa" ("You Can't Take It With You"; 1938; kolmas lavastja Oscar) ja "Härra Smith läheb Washingtoni" ("Mr. Smith Goes to Washington"; 1939).

Teise maailmasõja ajal teenis ta Signaalkorpuses ja tootis mitu propagandafilmi, sh dokumentaalfilmide sarja "Miks me võitleme?" ("Why We Fight").

1946. aastal lavastas ta filmi "See imetabane elu" ("It's a Wonderful Life"), mida peetakse üheks kõigi aegade parimaks filmiks.

Aastatel 1935–1939 oli ta Ameerika Filmikunsti ja -teaduste Akadeemia president ning aastatel 1938–1941 ja 1959–1961 Directors Guild of America president.

Osaline filmograafia Edit

Välislingid Edit