FANDOM

Ferdinand Marcos

Ferdinand Marcos (1982)

Ferdinand Emmanuel Edralin Marcos Sr. (11. september 1917 Sarrat – 28. september 1989 Honolulu, Hawaii) oli Filipiinide president aastatel 19651986.

Ta oli poliitiku poeg. Ta alustas karjääri advokaadina. Aastatel 19491959 kuulus ta Filipiinide Esindajatekotta ja aastatel 1959–1965 Senatisse. 1965. aastal valiti ta presidendiks. Oma esimesel ametiajal toetas ta põllumajanduse, tööstuse ja hariduse arengut, kuid 1972. aastal kehtestas ta sõjaseisukorra, mille käigus muutis ta põhiseadust, piiras jõuliselt ajakirjandusvabadust ning kasutas poliitiliste vastaste, moslemite ja tavakodanike vastu vägivalda ja rõhumist.

1981. aastal sai Marcos taas presidendiks. Üldise rahulolematuse tõttu korraldati 1986. aastal erakorralised presidendivalimised. Tema peamine vastaskandidaat oli opositsiooniliidri Benigno Aquino lesk Corazon Aquino. Marcost süüdistati valimistulemuse võltsimises ning ta oli sunnitud majandusraskuste käes kannatavast riigist põgenema ja presidendiks sai Aquino. Marcos suundus eksiili Hawaiile.

Marcost ja tema abikaasat Imelda Marcost süüdistati Filipiinide riigilt miljardite dollarite röövimises. Pärast Ferdinandi surma naasis Imelda Filipiinidele.

Eelnev:
Diosdado Macapagal
Filipiinide president
19651986
Järgnev:
Corazon Aquino