FANDOM

Map of Nevada highlighting Esmeralda County

Esmeralda maakonna asukoht Nevadas

Esmeralda County, Nevada courthouse

Maakonna kohtumaja Goldfieldis

Esmeralda maakond on maakond USA-s Nevada osariigis. Maakonna halduskeskus on Goldfield. Maakond asub California piiri kõrval.

Maakonna pindala on 9295 km². See on pindalalt tagantpoolt neljas maakond Nevadas.

Elanike arv on 2017. aasta seisuga arvestuslikult 850.[1] 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 783. See on elanike arvult osariigi väikseim maakond. Asustustihendus on 0,09 in/km², millega on see Texases asuva Lovingi maakonna järel kõige väiksema asusustihedusega maakond USA põhiosas.

Esmeralda maakonnna pinnamood on mägine. Maakonnas asub Nevada kõrgeim mägi Boundary Peak (4007 m).

Kirjanik Mark Twain on kirjeldanud piirkonda ja oma tegevust kaevurina selles piirkonnas 1872. aastal ilmunud raamatus "Roughing It".

Naabermaakonnad Edit

Ajalugu Edit

Boundary Peak Nevada USA

Esmeralda maakonnas asub Nevada kõrgeim mägi Boundary Peak

Esmeralda maakond moodustati 21. aprillil 1861 ja on üks Nevada originaalsetest maakondadest. Sõna esmeralda tuleneb hispaaniakeelsest sõnast, mis tähendab 'smaragd'.

Esmeralda maakonna kogupindala vähenes rohkem kui poole võrra, mil osa selle territooriumist moodustati 16. veebruaril 1864 Nye maakond.

Esmeralda maakonnal on olnud kolm halduskeskust: Aurora (kuni 1883. aastani), Hawthorne (aastatel 1883–1907) ja 1907. aastast on maakonna keskus Goldfield.

20. sajandi kullapalaviku ajal rajati mitu kaevanduslinna. 1910. aastaks olid maavarad ammendatud ning maakonna majanduslik õitseng ja elanike arv hakkasid vähenema.

Asulad Edit

Kummituslinnad Edit

Gold Point, NV-Abandoned building

Gold Pointi kummituslinn

Maanteed Edit

Kaitsealad Edit

USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse on kantud Esmeralda maakonnas üks objekt: maakonna kohtumaja Goldfieldis.

Viited Edit

  1. Esmeralda County, Nevada. census.gov. Vaadatud 11.6.2017

Välislingid Edit