FANDOM

E-w-hornung

Ernest William Hornung

Ernest William Hornung (7 VI 1866 Marton, Middlesbrough – 22 III 1921 Saint-Jean-de-Luz, Prantsusmaa) oli Inglise kirjanik ja luuletaja. Tema tuntuim teos on jutuseeria härrasmehest varga Arthur J. Rafflesi seiklustest 19. sajandi lõpus Londonis.

Hornung sai hariduse Inglismaal ja suundus pärast seda Austraaliasse, kust naasis pärast kaht aastat Londoni. Tema esimene teos avaldati 1887; Austraalias saadud kogemused mõjutasid tugevalt tema esimesi kirjutisi.

1886 kirjutas ta "In the Chains of Crime", kus ta kasutas esimest korda tegelast Raffles ja tema paarilist Bunny Mandersist. Need tegelased põhinesid osaliselt tema sõpradel, Oscar Wildel ja Lord Alfred Douglasel ning samuti Sherlock Holmesil ja Dr. Watsonil, kelle oli loonud Hornungi õemees Arthur Conan Doyle.

Kui Hornungi poeg Esimeses maailmasõjas hukkus, lõpetas ta kirjutamise ja liitus Noorte Meeste Kristliku Ühinguga (YMCA), esialgu Inglismaal, hiljem Prantsusmaal, kus ta töötas kantiinis ja raamatukogus ning avaldas kaks luulekogu.

Pärast sõda kirjutas ta veel luulet ja veetis ülejäänud elu Prantsusmaal. Hornungi habrast tervist nõrgestasid stress sõjaaegsest tööst. Ta suri 1921. aastal 54-aastasena. Kuigi suurem osa Hornungi teostest langes tundmatusse, olid tema jutud Rafflesid jätkuvalt populaarsed ning millest on tehtud mitu tele- ja filmimugandust.