FANDOM

Ernest-Borgnine 2004

Ernest Borgnine (2004)

Ernest Borgnine (sünninimi Ermes Effron Borgnino; 24. jaanuar 1917 Hamden, Connecticut – 8. juuli 2012 Los Angeles, California) oli USA näitleja.

Pärast keskkooli liitus ta mereväega, kus teenis kuni Teise maailmasõja lõpuni. Pärast seda ei olnud tal elus enam sihti, kuid ema soovitusel hakkas ta tegelema näitlemisega, kuna tema arvates oli Ernesti isiksus lava jaoks loodud.

Tema karjäär filmi-, tele- ja teatrinäitlejana kestis üle 60 aasta, esitades peamiselt karakterrolle. Ta alustas filmikarjääri 1951. aastal. Ta mängis mitmetes filmides peaosas, pälvides rolli eest filmis "Marty" (1955) parima meespeaosatäitja Oscari; sama rolli eest sai ta veel Kuldgloobuse ja BAFTA auhinna. Kõrvalosades on ta tuntud filmidest "Siit igavikku" ("From Here to Eternity"; 1953), "Vera Cruz" (1954), "Halb päev Black Rockis" ("Bad Day at Black Rock"; 1955) ja "Metsik jõuk" ("The Wild Bunch"; 1955).

Ernest Borgnine-oscar

Grace Kelly Borgnine'ile Oscarit üle andmas

Järgnevatel aastakümnetel saavutas ta edu muuhulgas situatsioonikomöödias "McHale's Navy" (1962–1966), kus ta mängis nimitegelast, Dominic Santini rolliga põnevussarjas "Airwolf" (1984–1986). 2009. aastal pälvis ta 92-aastaselt rolli eest sarjas "Kiirabihaigla" ("ER") oma kolmanda ja viimase Primetime Emmy nominatsiooni. Ta oli samuti tuntud tegelasele Mermaid Man andmise eest joonissarjas "Käsna-Kalle Kantpüks" (1999–2012).

Töö eest filmitööstuses sai ta 1960. aastal Hollywoodi kuulsuste alleele omanimelise tähe.

Borgnine oli abielus viis korda ja tal oli neli last. Aastatel 1959–1963 oli ta abielus Katy Juradoga ja 1964. aastal lühikest aega näitleja Ethel Mermaniga.