FANDOM

Eritrea on riik Kirde-Aafrikas Aafrika Sarvel. Piirneb läänes Sudaaniga, lõunas Etioopiaga ja kagus Djiboutiga. Idas ja kirdes külgneb Eritrea Punase merega, millest otse üle asuvad Saudi Araabia ja Jeemen. Eritreale kuuluvad ka Dahlaki saared ja mitu Hanishi saartest.

Etümoloogia Edit

Ajalugu Edit

Geograafia Edit

Geoloogiline ehitus ja pinnamood Edit

Kliima Edit

Taimestik Edit

Loomastik Edit

Kaitsealad Edit

Riik Edit

Haldusjaotus Edit

Rahvastik Edit

Demograafilised näitajad Edit

Suurimad linnad Edit

Koht Linn Piirkond Elanikke (2010)
1. Asmara Keskpiirkond 649 707
2. Keren Anseba 146 483
3. Tesenej Gash- arka 64 889
4. Mendefera Lõunapiirkond 63 492
5. Agordat Gash Barka 47 482

Majandus Edit

Valuuta Edit

Rahaühik on Eritrea nakfa (ERN).

Kultuur Edit

Sport Edit

Sümboolika Edit

Lipp Edit

Flag of Eritrea

5 XII 1995 kasutusele võetud Eritrea riigi- ja rahvuslipp on kompromiss kahe vabastusliikumise, EPLF-i (Eritrea People's Liberation Front) ja ELF-i (Eritrea Liberation Front) lipust. EPLF-i lipu kollane sotsialismi täht asendati riigi iseseisvuse sümboli oliivipuulehtedest vanikuga, mis on pärit autonoomse Eritrea lipult ja seda kasutas ka ELF. 1995 suurendati vanikut nii, et see sarnaneks ÜRO lipul oleva pärjaga. Lipu väljad on jaotatud kolmeks, vardapoolsest üla ja alanurgast kulgeb punane kolmnurk üle kanga lehvipoolsesse keskkohta. Sellest ülespoole jääb roheline ja allapoole sinine väli. Õlipuuokstest vanik paikneb punase kolmnurga vardapoolsel osal. Punane sümboliseerib vabadusvõitluses toodud vereohvrit, roheline põllumajandust, kollane maavarade rikkust ja sinine mereande. Õlipuuokste 30 oksa meenutavad Aafrika 20. sajandi kõige pikema sõja kestvust.

Vapp Edit

Emblem of Eritrea (or argent azur)

Võeti kasutusele 24 V 1993. Vapil on kujutatud üksküürkaamelit looduslikus keskkonnas. Seda ümbritseb õlipuupärg ja sinine lint kirjadega "Eritrea Riik" inglise, tigrinja ja araabia keeles.

Hümn Edit

Riigihümn on "Ertra, Ertra, Ertra". Sõnad Solomon Tsehaye Beraki, viis Isaac Abraham Meharezghi ja Aron Tekle Tesfatsion. Riigihümnina 1993. aastast.