FANDOM

Enyasweet

Enya (2001)

Eithne Pádraigín Ní Bhraonáin (inglispärane Enya Patricia Brennan; esinejanimega Enya; sündinud 17. mail 1961 Gweedore'is) on iiri laulja ja laululooja.

Tema isa Leon Brennan oli populaarse Iiri tantsuorkesteri Slieve Foy Bandi juht ja ema amatöörmuusik. 1970. aastal moodustasid tema vanem õde Moya ja vennad Ciarán ja Pól koos oma kaksikonudega ansambli Clannad. Enya liitus ansambliga 1970. aastate lõpul klahvpillimängijana ning lõi kaasa mitmel Clannadi populaarsel telesarka-soundtrack'il. Ta lahkus ansamblist 1982. aastal, et keskenduda soolokarjäärile.

Tema debüütalbum "Enya" (1986) ei pälvinud erilist tähelepanu, küll aga sai ülemaailmne hitt 1988. aasta albumil "Watermark" ilmunud laulust "Orinoco Flow". Järgmist albumit "Sheperd Moons" (1991) müüdi maailmas juba üle kümne miljoni eksemplari. Tema muusika on segu new age'ist, keldimuusikast, klassikalisest, kiriku- ja folkmuusikast. Ta on laulnud vähemalt kümnes keeles.

Enya on välja andnud üheksa stuudioalbumit ja kaks kogumikku. Ta on Iirimaa läbiaegade enimmüünud sooloartist ja U2 järel teine enimmüünud artist, olles maailmas müünud üle 80 miljoni plaadi, millega on ta ühtlasi maailma üks enimmüünud artiste. Tema edukaim album on 2000. aastal ilmunud "A Day Without Rain", mida on maailmas müüdud 16 miljonit koopiat ja mis on enimmüüdud new age'i album.

Enya on pälvinud karjääri jooksul arvukalt auhindu, sealhulgas seitse World Music Awards'i ja neli Grammy auhinda.

Koostöös Roma Ryaniga kirjutas Enya filmilavastaja Peter Jacksoni palvel laulu "May It Be" filmile "Sõrmuste isand: Sõrmuse vennaskond" ("The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring"; 2001). Filmis kõlab ka Enya ja Ryani koostöös valminud laul "Aníron". Laul "May It Be" esitati Oscarile ja Kuldgloobusele.

Stuudioalbumid Edit

  • "Enya" (1987)
  • "Watermark" (1988)
  • "Shepherd Moons" (1991)
  • "The Celts" (1992)
  • "The Memory of Trees" (1995)
  • "A Day Without Rain" (2000)
  • "Amarantine" (2005)
  • "And Winter Came…" (2008)
  • "Dark Sky Island" (2015)

Välislingid Edit