FANDOM

Emus, Wilsons Promontory National Park

Emud looduses. Pilt 2010. aastast.

Emu sõda oli 1932. aasta novembris ja detsembris toimunud Austraalia armee sõjaline tegevus emude vastu.

Lääne-Austraalias valitses sel ajal põud, mistõttu otsisid Austraalia suured lennuvõimetud linnud emud toitu ja vett inimasustuse lähedalt. Tuhanded emud tekitasid tohutuid kahjusid kohalikele põllukultuuridele ja veevarudele, sest linde olevat hinnanguliselt olnud üle 20 000.[1] Emud kogunevad mõnikord suureks karjaks, kuid tavaliselt koosneb kari vaid paarisajast isendist.

Põllupidajate survel andis Austraalia kaitseminister George Pearce käsu major Meredithil vastata emude eemale peletamiseks sõjalisega jõuga, milleks kasutati kergekuulipildujat Lewist. Seetõttu ristis ajakirjandus selle sündmuse "emu sõjaks".

Pärast vähem kui nädal aega kestnud sõjalist tegevust käskis Pearce armeel taanduda. Sõjaline operatsioon pälvis kriitikat, kuna see oli vähetõhusus ning osutus kulukaks. Operatsiooni juhtinud major Meredith võrdles emusid suuludega, kelle vastu briti väed Lõuna-Aafrikas kuulipildujatega võitlesid. Sõdurid tulistati lahingu käigus kokku üle 10 000 lasu[1], kuid emusid õnnestus hukata ainult umbes 300.[2]

Emud on Austraalias alates 1999. aastast kaitse all. Rahvusvaheline Looduskaitseliit (IUCN) hindab emusid elujõulisteks, ja nende arvukus on hinnanguliselt 680 000 isendit. Kuigi Austraalia mandril on emud laialt levinud, on Tasmaania ja Kingi saarel elanud alamliiigid väljasurnud.

Viited Edit