FANDOM

Eluloofilm on film, mis jutustab ühe inimese või isikute rühma reaalsest elust. Eluloofilmid on tihti tuntud ajaloolistest või elavatest inimestest. Eluloofilmis esinevad sündmused põhinevad suuresti päriselulistel sündmustel, kuid neis filmides võib olla väljamõelduid sündmusi.

Kõige populaarsemad eluloofilmid on tehtud Napoleonist, Abraham Lincolnist, Jeesusest, Leninist, Hitlerist ja Kleopatrast. 1930. aastad olid eluloofilmide kuldaeg, kuid nende populaarsus on olnud endiselt suur kogu filmiajaloo jooksul.

Eluloofilmi žanr on peaaegu sama vana kui film ise. Üks esimestest eluloofilmidest oli näiteks Georges Méliès' "Jeanne d'Arc" (1900). Teine oluline varajane eluloofilm on Abel Gance'i kuue tunni pikkune "Napoléon" (1927). Esimesed Ameerikas valminud tähtsamad eluloofilmid olid Cecil B. DeMille'i "Orléansi neitsi" ("Joan the Woman"; 1916), D. W. Griffithi "Judith of Bethulia" (1914) ja Lloyd Ingrahami "Jesse James" (1927).

Briti ja Ameerika eluloofilmide kuldajal 1930. aastatel vallandas 1933. aasta "The Private Life of Henry VIII" edu tohutu eluloofilmide tootmise mõlemal pool Atlandi ookeani. Tuntumad sellel ajal valminud eluloofilmid on "Kuninganna Kristiina" ("Queen Christina"; 1933) peaosas Greta Garboga, John Fordi "Young Mr. Lincoln" (1939) ning eluloofilmide sari "The Story of Louis Pasteur" (1936), "The Life of Emile Zola" (1937) ja "Juarez" (1939), kus kõigi mängis peaosas Paul Muni.[1]

Viited Edit

  1. "Biopics Films". filmsite.org