FANDOM

Bra alt
Ed,Edd n Eddy logo

"Ed, Edd ja Eddy" ("Ed, Edd n Eddy") on Kanada-USA animakomöödiasari.

Sarja looja on Itaalia-Kanada animaator Danny Antonucci (s. 1957). See esilinastus Cartoon Networkis 4 I 1999. Sari kavandati 1940.–1970. aastate multifilmide sarnasena. See on Cartoon Networki pikim eetris olnud sari. 

Süžee Edit

Sarja tegevus toimub väljamõeldud Peach Creeki nimelises linnas kolme peategelase Ed, Edd ja Eddy ümber. Nad otsivad kelmusi, et oma vanusekaaslastelt raha välja käia, nii saavad nad endale osta peotäis nende lemmikmaiustust – lõuamurdjat. Tavaliselt kukuvad nende plaanid läbi viies neid ohtlikesse olukordadesse. Tegelased ei lahku peaaegu kunagi linnast ja täiskasvanuid ei ole kusagil näha (mõnes episoodis on tegelaste vanemad näha osaliselt). Suurem osa lastest elab tupiktänaval, va Kankeri õed, kes elavad treileripargis. Eddy venda on sarjast mainitud, kuid ta ei osalenud kunagi sarja tegevuses. Esmakordselt esilinastus Eddy vend sarja lõpufilmis "Ed, Edd n Eddy's Big Picture Show" (2009). Ta on sarja tegelastest ainus täiskasvanu, kuid tema vanus on teadmata.

Tegelased Edit

Ed, Edd n Eddy characters

Ülevalt vasakult: Ed, Edd (Double Dee), Eddy, Sarah, Jimmy, Jonny 2x4 (käes Plank), Rolf, Kankeri õed (Marie, Lee ja May Kanker), Kevin ja Nazz

Antonucci järgi lõi ta tegelased oma elu reaalsete inimeste järgi, Ed, Edd ja Eddy põhinevad tema enda iseloomujoontel; tupikutänavalapsed ja Kankeri õed põhinevad kõik lastel kellega ta üles kasvas. Rolf põhineb temal endal ja ta nõbudel alates ajast, mil ta elas immigrantide perekonnas ja kasvas üles võrreldes nendega, kes on sündinud Kanadas, erinevatel kommete ja elukorraldusega. Jimmy põhineb ühel tema nõol, kes mängis suurema osa aja tüdrukute kui poistega ja oli pigem naiselik. Johnny ja Planki loomisel sai Antonucci innustus oma lapsepõlvesõbralt, kes veetis väljas olles suurema osa ajast oma tekiga. Kõigil lastel on mitmevärvilised keeled, Antonuccile tuli see idee tema poja ja sõprate kaudu, kellel oli kommide söömisest mitmevärvilised keeled.

Ed (Matt Hill) – tugev, grupi tohmanist tööhobune, kellel on väga lühikesed juuksed ja vähene isiklik hügieen. Ta naerab palju ja on suurema osa ajast heatujuline. Ta on õudusfilmide ja koomiksite friik. Ta on väga hajameelne ja naiivne aidates Eddyt tema kelmustest.

Edd (Double D) (Samuel Vincent) – Edidest taibukaim, heasüdamlik ja kolmest kõige sõbralikum. Ta on Edidest nõrgim ning ta vihkab kehalist kasvatust ja teisi sporditegevusi. Ta on nohiklik poiss, kelle terve maja on kollaseid märkmekleepse täis. Rääkides kasutab ta väga keerulisi sõnu.

Eddy (Tony Sampson)  – isehakanud Edide juht. Ta on laisk, sarkastiline, egoist, kergesti pettuv ja vahest õel. Ta armastab raha, suussulavaid lõuapurustajaid (nagu ka kõik teised Edid) ja kuulsust. Ta on Edidest lühim ja talle ei meeldi kui keegi teada lühikeseks peab.

Sarah (Janyse Jaud) – Edi vinguv ja pahur noorem õde.

Jimmy (Keenan Christenson) – ebakindel laps, kalduvusega nutta, Sarhi parim sõber, kellega veedab koos suurema osa ajast. Jimmy on väga aldis õnnetustele ja teda peetakse tupikutänava nõrgimaks lapseks. Tal on argpükslik, tundlik ja ebamehelik isiksus.

Jonny 2x4 (David Paul Grove) – omaettehoidja, tema vanusekaaslased peavad teda tüütuseks. Ta räägib palju ja käib sageli teistele närvidele. Temaga on alati kaasas ta kujuteldav sõber Plank – puidust laud, millele on joonistatud silmad ja suu. Johnny näib ilmsüütu ja kergeusklik.

Rolf (Peter Kelamis) – määratlemata päritoluga ja veidra kõnepruugiga sisserändaja. Ta töötab oma vanematega väikses farmis.

Kankeri õed (Marie–Kathleen Barr; Lee–Janyse Jaud; May Kanker–Erin Fitzgerald; Jenn Forgie) – kolm poolõde, kes on tupikutänavaelanike vastased. Lee on juht, tal on lokkis punased juuksed, mis varjavad tema silmad. Mariel on sinised juuksed. May on blond. Nad elavad läheduses asuvas treileripargis Park 'n' Flush. Kui on üks asi, millega kõik tupikutänavalapsed ühel meelel on see, et nad kõik vihkavad Kankeri õdesid. Siiski meeldivad Kankeritele Edid: May eelistab Edi, Marie Eddi ja Lee Eddyt.

Kevin (Kathleen Barr) – stereotüüpne sportlane. Ta on küüniline, sarkastiline ja võib olla vahest õel. Tal on garaaž, mis on tänu tema isale, kes töötab lõuamurdjate tehases, täis lõuamurdjaid. Kui Kevin ei sõida juhuslikult oma ustava jalgrattaga, hängib ta Rolfi ja Nazziga tänaval.

Nazz (Tabitha St. Germain; Jenn Forgie; Erin Fitzgerald) – armas, moodne tüdruk, kes tavaliselt kohtleb oma vanuseid lugupidavalt.

EpisoodidEdit

Algselt oli kokku neli hooaega 78 episoodiga, kuid Cartoon Network tellis kaks hooaega juurde, millega on sarjal kokku kuus hooaega ja 131 episoodi. Lisaks on kolm tähtpäevadega seotud episoodi ja üks maavälisele elule orienteeritud Cartoon Networki minisarja episood.

Hooaeg Episoode Algselt eetris
Algus Lõpp
1 26 4. jaanuar 1999 11. juuni 1999
2 26 26. november 1999 22. detsember 2000
3 26 6. aprill 2001 1. november 2002
4 24 5. juuli 2002 5. november 2004
5 22 4. november 2005 28. aprill 2007
6 2 29. juuni 2008
Muud Episoode Algselt eetris
Algus Lõpp
Eriepisoodid 4 3. detsember 2004 11. mai 2007
Film 1 8. november 2009

Välislingid Edit