FANDOM

Eardwulf (tegutsemisperiood 790 – umbes 830) oli Northumbria kuningas aastatel 796806. Ta võis olla võimul ka teisel valitsusajal aastast 808 kuni umbes 811. või 830. aastani.

Northumbrias oli 8. sajandi viimastel aastatel tüli paljude aadliperekondade vahel. Aastal 790 üritas toonane kuningas Æthelred I Eardwulfi mõrvata. Eardwulfi elujäämist võidi näha märgina jumalikust soosingust. 796. aasta aprillis mõrvasid aadlikud Æthelredi salanõu käigus ja troonile tõusis Osbald, kelle valitsemise aeg kestis ainult 27 päeva, enne kui ta ta võimult tõugati. Uueks kuningaks tõusis 14. mail 796 Eardwulf.

Oma valitsusaja alguses, aastal 798, osales Eardwulf langingus Billington Moori all Wada-nimelise aadliku vastu, kes oli olnud seotud Æthelredi mõrvaga.

Eardwulfi päritolu kohta on vähe teada, kuigi teatakse, et tema isa, kelle nimi oli samuti Eardwulf, olevat olnud aadlik. Eardwulf oli kuningaks saamise ajal abielus, kuigi tema abikaasa nime ei ole teada. On võimalik, et ta abiellus hiljem Karl Suure vallastütrega. Wada sai lüüa ja ta sunniti maapakku. Aastal 801 juhtis Eardwulf vägesid Mercia kuninga Coenwulfi vastu. Tüli sai ilmselt alguse sellepärast, et Coenwulf toetas teisi nõudlejaid Northumbria troonile.

Eardwulf tõugati troonilt 806. aastal ja ühe Frangi üriku järgi naasis ta kuningriiki 808. aastal. Ei ole säilinud andmeid tema surma või tema valitsusaja lõpu kohta, mis võis eeldatavasti lõppeda aastate 811–830 vahel. Ta maeti tõenäoliselt Breedon on the Hilli Mercia kuninglikku kloostri juurde.