FANDOM

Official Portrait of President Donald Trump

Donald Trump (2017)

Donald John Trump, Sr. (sündinud 14. juunil 1946 New Yorgis Queensis) on USA ettevõtja ja poliitik, 2017. jaanuarist Ameerika Ühendriikide 45. president.

Donald John Trump sündis 14. juunil 1946 New Yorgis Queensi linnaosas kinnisvaraarendaja Fred Trumpi (1905–1999) ja Mary Anne Trumpi (neiupõlvenimega MacLeod; 1912–2000) pojana. Tema ema oli sündinud Šotimaa lääneranniku lähedal asuval Lewise saarel. Donald oli perekonna üks viiest lapsest. Donaldi vanem vend Fred Jr. suri 1981. aastal 43-aastasena. Tema õde Maryanne (s. 1937) töötab New Yorgis kohtunikuna. Trumpi isapoolsed vanavanemad olid Saksa sisserändajad. Tema vanaisa Frederick Trump kolis USA-sse 1885. aastal ning ta sai USA kodakondsuse 1892. aastal.

Ta on lõpetanud Pennsylvania Ülikooli majandusteaduskonna.

Ta esindab Vabariiklikku Parteid. 2016. aasta presidendivalimistel võitis ta oma vastaskandidaat Hillary Clintonit.

Presidendiks kandideeris ta juba 2000. aastal Reformipartei kandidaadina.

Ta on vanim ametisse astunud USA president: ametisse astumise päeval (20. jaanuar 2017) oli tema vanus 70 aastat ja 239 päeva. Eelmine rekord (69 aastat ja 349 päeva) kuulus Ronald Reaganile.

Ta on The Trump Organizationi tegevjuht. Ta on miljardär. 2016. aastal hinnati tema varanduse väärtuseks 4,5 miljardit USA dollarit.

2004. aastal lõi ta telesaatesarja "Mantlipärija" ("The Apprentice"), millega kogus tuntust ka rahvusvaheliselt.

Eraelu Edit

Trump on olnud abielus kolm korda. Tal on viis last ja kaheksa lapselast. Ta on presbüterlane.

Trump abiellus esimest korda 7. aprillil 1977 Manhattanil Tšehhi modelli Ivana Zelníčkovága. Abielust sündis kolm last: poeg Donald Trump Jr. (s. 31. detsmbril 1977), tütar Ivanka (sündis 30. oktoobril 1981) ja poeg Eric (sündis 6. jaanuaril 1984). 1990. aastate alguses oli Trumpil afäär telesaatejuhi Marla Maplesiga. Zelníčkovást lahutas 1992. aastal.

Aastal 1993 abiellus Trump Maplesiga. Abielust sündis tütar Tiffany (s. 13. oktoobril 1993). Paar elas 1997. aastat lahus ja lahutasid abielu kaks aastat hiljem.

1998. aastal tekkis Trumpil suhe Sloveenia päritolu modelli Melanie Knaussiga, kellega ta abiellus 22. jaanuaril 2005 Florida osariigis Palm Beachis. 20. märtsil 2006 sündis perre poeg Barron.

Välislingid Edit

Ameerika Ühendriikide presidendid
Washington • J. Adams • Jefferson • Madison • Monroe • J. Q. Adams • Jackson • Van Buren • W. Harrison • Tyler • Polk • Taylor • Fillmore • Pierce • Buchanan • Lincoln • A. Johnson • Grant • Hayes • Garfield • Arthur • Cleveland • B. Harrison • Cleveland • McKinley • T. Roosevelt • Taft • Wilson • Harding • Coolidge • Hoover • F. Roosevelt • Truman • Eisenhower • Kennedy • L. Johnson • Nixon • Ford • Carter • Reagan • G. H. W. Bush • Clinton • G. W. Bush • Obama • Trump