FANDOM

Dolores del Río

Dolores del Río (sünninimi Lolita Dolores Martínez Asunsolo López Negrette; 3 VIII 1905 Durango, Mehhiko – 11 IV 1983 Newport Beach, California) oli Mehhiko-Ameerika näitleja. Ta oli 1920.–1930. aastatel Hollywoodi staar ning 1940.–1950. aastatel Mehhiko filmikunsti kuldajastu üks olulisemaid naisnäitlejaid.

Del Río avastas 1925. aastal Mehhikos Hollywoodi filmitegija Edwin Carewe. Ta tegi filmidebüüdi 1925. aastal filmis "Joanna". Tema tuntumad osatäitmised tummfilmides olid "What Price Glory?" (1926), "Resurrection" (1927) ja "Ramona" (1928). Teda nimetati naissoost Rudolph Valentinoks. Kuna ta valdas vabalt inglise keeld, jätkas ta mängimist ka helifilmides. Helifilmides saavutas ta edu muu hulgas filmides "Bird of Paradise" (1932), "Lend Riosse" ("Flying Down to Rio"; 1933), "Madame Du Barry" (1934) ja "Teekond täis hirmu" ("Journey into Fear"; 1943).

Delores del Rio-publicity

Del Río filmis "Bird of Paradise" (1932)

1940. aastate alguses, mil tema Hollywoodi karjääri hakkas langema, naasis del Río Mehhikosse ja hakkas mängima sealsetes filmides. Tema tuntumad rollid filmides "Wild Flower" (1943), "María Candelaria" (1944), "Las Abandonadas" (1945), "Bugambilia" (1944) ja "La Malquerida" (1949). Neid filme peetakse Mehhiko filmikunsti kuldajastu ühtedeks parimateks näideteks. Aeg-ajalt mängis ta mõnes Hollywoodi filmis. Hiljem näitles ta veel teatris ja teles.

Ta oli abielus kokku kolm korda. Esimest korda abiellus ta juba 16-aastaselt. Teine abielu oli iiri filmitegija Cedric Gibbonsiga.

Väidetavalt magas ta oma ilu säilitamiseks 16 tundi päevas.

Tal on täht Hollywoodi kuulsuste alleel.