FANDOM

Rock'n'rolli Kuulsuste Hall
Deep Purple (1971)

Deep Purple 1971. aastal

Deep Purple on Inglise rock-ansambel, mis alustas tegevust 1968. aastal. Ansamblit peetakse üheks heavy metal'i ja hard rock'i pioneeriks, kuigi ansambli muusikaline lähenemine on aastate jooksul muutunud.

Ansambel sai alguse 1968. aastal Inglismaal Hertfordis, kui sooviti luua ansambel The Searchersi endise trummar Chris Curtise ümber. Ühel proovisessioonil liitus ansambli The Artwoodsi endine klahvpillimängija Jon Lordi ja ansambli Johnny Kidd & the Piratesi endine bassimängija Nick Simperiga selle ansambli jaoks kitarrist Ritchie Blackmore. Esialgsele ansamblile anti nimeks Roundabout. Curtis astus sellest vaid mõni päev hiljem kõrvale ning kui ka bassimängija Dave Curtis ja Bobby Woodman osutusid sobimatuteks, asusid nende asemele ansambli The Maze'i kaks endist liiget, vastavalt Rod Evans ja Ian Paice. Pärast lühikest tuuri Skandinaavias võttis vastloodud ansambel endale nimeks Deep Purple ja alustas debüütalbumi salvestamist. Esimesel stuudioalbumil püüti jäljendada USA rock-ansamblit Vanilla Fudge'i, mida mitmed Deep Purple'i liikmed kõrgelt hindasid. Nende debüütalbum "Shades of Deep Purple" sisaldas mitme tuntud laulu, sh laulud "Hey Joe" ja "Hush", dramaatilisi ümberseadeid. "Hush" anti välja singlina ja see jõudis USA-s singlite edetabelis viiendale kohale.[1]

Deep Purple'it on koos Led Zeppelini ja Black Sabbathiga nimetatud Briti hard rock'i ja heavy metal'i 1970. aastate esimese poole pühitsemata kolmainsuseks. 1975. aastal nimetati Deep Purple tänu 1972. aastal Londonis Rainbow Theatre'is antud kontserdile Guinnessi rekordite raamatus maailma kõige valjemaks ansambliks. Kokku on Deep Purple maailmas müünunud üle 100 miljoni albumi.

Stuudioalbumid Edit

ViitedEdit

  1. Larkin, Colin (2011). The Encyclopedia of Popular Music. Omnibus Press, Lk. 592–595. ISBN 0-857125-95-8. 
Rock'n'rolli Kuulsuste Hall