FANDOM

DannyBrown2017

Danny Brown (2017)

Daniel Dewan Sewell (esinejanimi Danny Brown; sündinud 16. märtsil 1981 Detroitis) on USA räppar. Ta on tuntud oma isikupära poolest ning muusikakanal MTV on nimetanud teda viimase aastakümne üheks kõige unikaalsemaks räppariks.

Brown sündis Michigani osariigis Detroitis. Tema vanemad olid tema sündimise ajal veel alaealised. Tema isa on osaliselt filipiini päritolu. Vaatamata sellele, et vanemad püüdsid oma poega tänavakuritegevusest ja gängielust eemale hoida, hakkas ta 18-aastaselt narkodiileriks.

Ta alustas muusikukarjääri 2000. aastate alguses Detroiti hiphopgrupi Rese'vor Dogsi liikmena. 2003. aastal anti sõltumatult välja album "Runispokets-N-Dumpemindariva". 2003. aasta suvel kõlas nende singel "Yes" vahelduva eduga Detroti raadiojaamades. Mõni aeg hiljem pälvis Brown plaadifirma Roc-A-Fella Records tähelepanu ning ta suundus New Yorki. Roc-A-Fellaga ta edu ei saavutanud, mistõttu suundus ta tagasi Detroiti.

Dannybrown

Danny Brown (2012)

2000. aastate teises pooles andis ta välja arvukalt mixtape'isid, tehes koostööd teiste seas Tony Yayoga. Aastal 2010 andis Brown välja oma debüütalbumi "The Hybrid", mis sai kriitikutelt positiivseid hinnanguid.

2011. aastal ilmus tema teine album "XXX", mille laulude aineks on saadud inspiratsiooni Detroiti linna langusest. Mitmed muusikaväljaanded valisid selle albumi aasta parimate albumite sekka.

Tema kolmas, 2014. aastal müügile tulnud album "Old" jõudis plaadimüügi edetabelis Billboard 200 kaheksateistkümnele kohale. Samal aastal räppis ta singlil "Detroit vs. Everybody", millel tegi kaasa mitu teist Detroiti räpparit, teiste seas Royce da 5'9", Big Sean ja Eminem. Iga räppar seletab laulust sellest, kuidas neil õnnestus kodulinnas oma kuulsusele alus panna.

Browni seni viimane album "Atrocity Exhibition" ilmus 2016. aasta septembris. Teiste seas tegi albumil kaasa Kendrick Lamar. Paljud muusikaajakirjad valisid selle taas aasta parimate albumite hulka.

Stuudioalbumid Edit

  • "The Hybrid" (2010)
  • "XXX" (2011)
  • "Old" (2013)
  • "Atrocity Exhibition" (2016)

Välislingid Edit