FANDOM

Dana Scallon 1

Dana Rosemary Scallon (1970)

Dana Rosemary Scallon (sünninimi Rosemary Brown, lavanimi Dana; sündinud 30. augustil 1951 Londonis) on Iiri laulja ja poliitik.

Ta alustas lauljakarjääri 1960. aastate lõpus ning saavutas tuntuse 1970. aastal tänu võidule Iirimaa esindajana Eurovisiooni lauluvõistlusel lauluga "All Kinds of Everything". 1970. aastatel said paljudest tema lauludest Suurbritannias ja Iirimaal hitid. Ta esitas ka kiriklikku muusikat ning esines 1979. aastal paavst Johannes Paulus II-le tema Iirimaale tehtud külastuskäigu ajal.

Scallon kolis 1980. aastatel koos abikaasaga USA-sse. Seal asus ta tööle katoliiklikus meediakontsernis EWTN, kus ta juhtis oma raadio- ja telesaadet. Ta sai samuti populaarseks kristiku muusika esitajaks.

1990. aastate teises pooles naasis ta Iirimaale ja alustas karjääri poliitikuna. 1997. aastal kandideeris ta sõltumatu kandidaadina Iirimaa presidendivalimistel, saades seal kolmanda koha. 1999. aastal valiti ta Euroopa Parlamenti. Ta kandideeris uuesti 2004. aastal, kuid ei osutunud valituks. Ta on kandideerinud Iirimaa presidendiks ka veel 2004. ja 2012. aastal.

Muusikaga tegelemist on ta jätkanud ka pärast poliitikukarjääri alustamist.