FANDOM

AFI's 100 Years...100 Movies
The Jazz Singer 1927 Poster

Filmiplakat

"Džässilaulja" ("The Jazz Singer") on 1927. aastal linastunud USA muusikafilm. See oli esimene täispikk helifilm ning see märkis üleminekut tummfilmidest helifilmidele. Film põhineb Samson Raphaelsoni samanimelisel näidendil. Filmi lavastas Alan Crosland ja tootis ettevõte Warner Bros.. Filmi helindamiseks kasutati Vitaphone'i, mis oli sel ajal juhtivaid heliplaatide süsteeme. Filmi peaosas mängib Al Jolson.

Film räägib juudi päritolu noormehest Jakie Rabinowitzist, kes keeldub jätkamast oma perekonna vanu traditsioone. Ta tahab saada lauljaks, millele tema isa vastu on, mistõttu jookseb Jakie kodunt ära. Paar aasta hiljem on ta võtnud endale nime Jack Robin ja saanud musta võõbatuna tuntud džässlauljaks.

Film pälvis esimestel Oscarite jagamisel 1929. aasta mail au-Oscari helifilmidele aluse panemise eest. Lisaks pälvis filmi stsenaariumi autor Alfred A. Cohn nominatsiooni parima kohandatud käsikirja kategoorias.

Aastal 1996 tunnistati film kultuuriliselt oluliseks ning võeti USA Kongressi raamatukogu National Film Registry'sse. 1998. aastal paigutas Ameerika Filmiinstituut filmi 20. sajandi Ameerika parimate filmide seas ("AFI's 100 Years...100 Movies") 90. kohale.

Osatäitjad Edit

Välislingid Edit

AFI's 100 Years...100 Movies