FANDOM

Cuyahoga River

Cuyahoga jõgi Cuyahoga Valley rahvuspargis

Cuyahoga jõgi on umbes 136 kilomeetri pikkune jõgi USA-s Ohio osariigi kirdeosas. See saab alguse mägedest, Clevelandist umbes 56 kilomeetri kaugusel idas ja voolab edelasuunas Cuyahoga Fallsi linna, kust pöörab põhja. See suubub Clevelandi juures Erie järve.[1]

Jõge on laiendatud ja reguleeritud nii, et see oleks laevatatav kuni kaheksa kilomeetrit ülesvoolu.[1]

Cuyahoga jõgi on arvatavasti olnud tuhandeid aastaid kohalike indiaanlaste kaubatee. Esimesed asunikud pidasid kiirevoolulist jõge laevasõiduks sobimatuks, kuid seda kasutati Ohio ja Erie kanali ehitamise juures 1827. aastal.[2]

Ohio kirdeosas arenes 19. sajandil kiiresti tööstus. Paljud tööstusettevõtted suunasid oma heitveed otse jõkke, mistõttu tekkisid jõel tulekahjud (esimese kohta pärinevad andmed 1868. aastast). Viimane tulekahju toimus 1969. aastal, mil naftareostusest põlema läinud jõgi kahjustas kahte raudteesilda. See pälvis rohkelt tähelepanu.[3] Tänapäeval on jõge märgatavalt puhastatud.[4]

1974. aastal loodi Akroni ja Clevelandi vahele jõe orgu Cuyahoga Valley rahvuspark. Rahvuspargi alal on palju ajaloolisi hooneid, sest seda läbis 19. sajandil raudteeliin.

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 "Cuyahoga River". Encyclopedia Britannica. Vaadatud 4.12.2016
  2. "Cuyahoga Valley National Park: Natural Features & Ecosystems". NPS.gov (National Park Service)
  3. Cuyahoga River Fire. Cleveland Historical. Vaadatud. 4.12.2016
  4. "HISTORY OF THE CUYAHOGA RIVER". Vaadatud 4.12.2016