FANDOM

Crystal Mill, Colorado

Crystal Mill Crystali jõe ääres. Crystal Mill on üks kõige kuulsamaid Colorado kummituslinnade vaateid.

Crystal on mahajäetud endine kaevanduslinn Gunnisoni maakonnas Colorado osariigis USA-s.

Asukoht Edit

Crystal asub maanteest State Highway 133 26 km kaugusel. Sinna viib tee Marble'ist, mis on läbitav ainult neljarattaveol. Crystal paikneb Crystali jõe orus ja on ümbritsetud kõrgete mägede ning männimetsadega. Crystali linn asub Crystali jõe ääres paiknevast Crystal Millist umbes 300 meetri kaugsel.

Ajalugu Edit

1880. aastal avastas grupp maavaraotsijaid Rock Creeki (hiljem Crystali jõgi kaldal kristallisarnase kvartsi ja nimetasid loodud asula Crystal Cityks. 1883. aastal rajati linna korralik tee, mida mööda said veovankrid maaki vedada. Crystalist arenes paarisaja elanikuga linn. Suurem osa elanikest töötas Black Queeni, Lead Kingi ja Shreep Mountain Tunnelis ääres paiknenud Whopperi, Cinnamon Pride'i, Daisy ja Laura kaevanduses.[1]

1880. aastate keskapaigaks ilmus Crystalis kohalik ajaleht Crystal River Current ning linnas oli kaks universaalkauplust, paarkümmend maja, paar salooni ja Crystal Club, kus pakuti vaid meeskilentidele mitmesuguseid mänge ja jooke.[2]

Mõne aja järel kaotati linnast nimest "City" ja see märkis ka linna allakäiku. Eraldatud linnale oli jätkuvaks probleemiks transport. Plaaniti küll rajada raudteeühendus Carbondale'iga, kuid see ei saanud teoks. 1893. aastaks oli hõbedavarud ammendunud, kuid sajandi vahetusel hakati kaevandama pliid ja vaske. Kaevandamine jätkus Crystalis kuni Esimese maailmasõjani.[2] 1915. aastal elas linnas veel 8 inimest.

Tänapäeval Edit

Crystali suurim vaatamisväärsus tänapäeval on Crystali jõe ääres paikneva maalilise Crystal Milli jäänused.[2] See on populaarne fotografeerimise koht. Crystal Mill on endine elektrijaam.

Kasutatud allikad Edit

Viited Edit

  1. Dallas, lk 64
  2. 2,0 2,1 2,2 Dallas, lk 65

Välislingid Edit