FANDOM

Costa Rica on riik Kesk-Ameerikas. Piirneb põhjas Nicaraguaga ja kagus Panamaga, läänes on Vaikne ookean ja idas Kariibi meri.

Etümoloogia Edit

Costa Rica tähendab hispaania keeles 'rikas rannik'.

Ajalugu Edit

Geograafia Edit

Geoloogiline ehitus ja pinnamood Edit

Kliima Edit

Kliima on troopiline.

Taimestik Edit

Loomastik Edit

Kaitsealad Edit

Riik Edit

Haldusjaotus Edit

Costa Rica jaguneb seitsmeks provintsiks, mis on jagunevad 81 kantoniks (cantón) ja need omakorda 473 piirkonnaks (distritos).

  1. Alajuela
  2. Cartago
  3. Guanacaste
  4. Heredia
  5. Limón
  6. Puntarenas
  7. San José

Rahvastik Edit

Demograafilised näitajad Edit

Usundid Edit

70,5% rahvastikust on katoliiklased, 13,8% protestandid, 2% budistid ja 2% muudest usunditest. Mitteusklasi on 11%.

Suurimad linnad Edit

Koht Linn Provints Elanikke (2011)
1. San José San José 1 188 019
2. Heredia Heredia 279 984
3. Cartago Cartago 177 130
4. Alajuela Alajuela 162 888
5. Puntarenas Puntarenas 70 602

Majandus Edit

Valuuta Edit

Rahaühik on Costa Rica koloon (CRC).

Kultuur Edit

Sport Edit

Populaarsem spordiala on jalgpall. Costa Rica osales esmakordselt suveolümpiamängudel 1936 ja taliolümpiamängudel 1980. Medaleid on toonud ujujatest õed Silvia (s. 1970) ja Claudia Poll (s. 1972). Tuntum talisportlane on suusataja Arturo Kinch, kes on osalenud viitel olümpiamängudel.

Sümboolika Edit

Cattleya skinneri0

Costa Rica rahvuslill Guarianthe skinneri

Lipp Edit

Flag of Costa Rica

Võeti kasutusele 27 XI 1906. Lipul on sinine, valge, punane, valge ja sinine horisontaaltriip. Sinine sümboliseerib Costa Rica taevast, võimalusi, idealismi ja visadust, valge – rahu, tarkust ja õnne ning punane – vabaduse eest langenute verd ja inimeste soojust ning heldust. Rahvuslipu autor on president José María Castro Madrizi abikaasa Pacífica Fernández Oreamuno, kes kavandas selle 1848 Prantsusmaa lipu eeskujul.

Vapp Edit

Coat of arms of Costa Rica

Võeti kasutusele 1848. Vapil on kolm vulkaani, mis tähistavad kolme mäestikku, mis riiki läbivad, või riigi kolme tähtsamat vulkaani, ja kahe ookeani Vaikne ookean, Atlandi ookeani Kariibi meri) vaheline lai org. Kummaski ookeanis on kaubalaev, mis sümboliseerib riigi ajaloole iseloomulikku meresõitu. Horisondil on tõusev päike. Vappi ääristab kuldne raam, mis sümboliseerib kohvi kui kullatera. Vapi ülaosas on kaks mirdioksa, mida palistab lint, millele on kuldsete tähtedega kirjutatud República de Costa Rica ('Costa Rica Vabariik'). Seitse tähte kaarena kujutavad Vabariigi provintse. Vapi tipus on sinine lint, mis moodustab krooni pealdisega América Central ('Kesk-Ameerika'). Viimane muudatus lipul tehti 1998, kui vapi keskel asetsevad vulkaanid pandi suitsema.

Hümn Edit

Riigihümn on "Noble patria, tu hermosa bandera". Sõnad José María Zeledón Brenes, viis Manuel María Gutiérrez. Riigihümnina 1853. aastast.