FANDOM

Coenwulf oli Mercia kuningas 796. aasta detsembrist kuni oma surmani 721. aastal.

Ta asus troonile viis kuud pärast keskaegse Inglismaa ühe mõjuvõimsa kuninga Offa surma ja pärast seda, kui Offa poeg Ecgfrith olid surnud pärast lühikest valitsuaega. Oma esimestel valitsusaastatel tuli Coenwulfil tegeleda Offa võimu all olnud Kentis aset leidnud ülestõusuga. Pärast seda, kui Eadberht Præn naasis eksiilist Frangi riigis, et pretendeerida Kenti troonile, tungis ja vallutas Kenti kuningriigi uuesti enda kätte. Ta kaotas valitsusaja alguses ilmselt võimu East Anglia kuningriigi üle, kuna kuningas Eadwaldi valitsusajal võis seal kehtida iseseisev rahasüsteem, kuid Coenwulfi mündid ilmusid seal uuesti 805. aasta paiku.

Coenwulf oli viimane Mercia kuningas, kel oli märkimisväärne võim teiste anglosaksi kuningriikide üle. Umbes kümme aastat pärast Coenwulfi surma oli kuningas Ecgberhti võimu all esile tõusnud Wessexi kuningriik ning Mercia ei saavutanud enam kunagi varasemaga võrreldavat võimupositsiooni.