FANDOM

Cock lane ghost

19. sajandi joonistus Cock Lane'ist. Kummitav paik asus kolmekorruselises hoones paremal.

Cock Lane'i kummitus oli vaim, kes tõmbas 1762 üldsuse tähelepanu. Vaim kummitas Londonis Smithfieldis Cock Lane'i tänava korteris. Sündmus keskendub kolmele inimesele: Norfolkist pärit liigkasuvõtjale William Kentile, köster Richard Parsonsile ja Parsonsi tütrele Elizabethile.

Pärast Kenti abikaasa Elizabeth Lynesi surma sünnituse ajal tekkis tal suhe Elizabethi õe Fannyga. Kanooniline õigus takistas paari abiellumist, kuid nad kolisid siiski Londoni ja asusid elama Parsonsile kuuluvale kinnistule Cock Lane'is. Seal esines kummalisi koputamise sarnaseid helisi ja kummituslikke ilmutusi, kuigi need lõõpesid, kui paar välja kolis, kuid Fanny surma ja Kenti edukate õiguslike meetme järel Parsonsi suure võla ees hakkasid need uuesti. Parsons, ja hiljem tema tütar, väitsid, et sellel kinnistul kummitab Fanny vaim. Läbi viidi mitu seanssi, et teada saada rahutu kummituse põhjus.

Vaim väitis, et Fanny oli mürgitatud arseeniga ja Kenti kahtlustati tema mõrvas. Kuid komisjon, kuhu kuulus ka Samuel Johnson, jõudis otsusele, et väidetav kummitamine oli pettus. Hilisema uurimise käigus selgus, et kõik selle oli väljamõelnud Elizabeth Parsons oma isa survel. Need asjaosalised viidi kohtu alla ja mõisteti süüdi; Richard Parsons saadeti häbiposti ja mõisteti kaheks aastaks vangi.