FANDOM

ClintEastwoodCannesMay08

Clint Eastwood (2008)

Clinton "Clint" Eastwood Jr. (sündinud 31. mail 1930 San Franciscos, Californias) on USA filminäitleja ja Oscariga pärjatud filmirežissöör ning produtsent.

Eastwood on tuntud peamiselt vesternide kaudu. Ta tõusis esile 1960. aastatel Sergio Leone "dollaritriloogia" spagetivesternides. 1970. ja 1980. aastatel mängis ta viies "Dirty Harry" filmis Harry Callahani. Tänu nendele ja teistele rollidele sai ta püsiva mehelikkuse ikooniks.

Tema teised edukamad osatäitmised on seikluskomöödias "Mees San Fernandost" ("Every Which Way But Loose"; 1978) ja selle järjes "Täie auruga San Fernandosse" ("Any Which Way You Can"; 1980), vesternis "Lintšitud" ("Hang 'Em High"; 1968), psühholoogilises thriller'is "Mängi midagi mahedalt" ("Play Misty for Me"; 1971), krimifilmis "Thunderbolt and Lightfoot" (1974), vesternis "Lindprii Josey Wales" ("The Outlaw Josey Wales"; 1976), vanglafilmis "Põgenemine Alcatrazist" ("Escape from Alcatraz"; 1979), märulifilmis "Firefox" (1982), põnevikus "Köis" ("Tightrope"; 1984), vesternis "Kahvatu ratsanik" ("Pale Rider"; 1985), sõjafilmis "Murtud südamete kõrgendik" ("Heartbreak Ridge"; 1986), thriller'is "Tulejoonel" ("In the Line of Fire"; 1993), romantilises draamafilmis "Madisoni maakonna sillad" ("The Bridges of Madison County"; 1995) ja draamas "Gran Torino" (2008).

Clint Eastwood - 1960s

Clint Eastwood (1964)

Alates 1990. aastatest on ta rohkem keskendunud lavastajatööle. Tema lavastatud vestern "Armutu" ("Unforgiven"; 1992) ja spordidraama "Miljoni dollari tüdruk" ("Million Dollar Baby"; 2004) võitsid parima filmi ja parima lavastaja Oscari, lisaks pälvis ta veel mõlema filmis näitlemise eest parima meespeaosatäitja Oscari nominatsiooni.

1988. aastal pälvis ta Cecil B. DeMille'i nimeline elutööauhinna.

Alates 1967. aastast on ta juhtinud oma tootmisettevõtet Malpaso Productions.

Aastatel 19861988 oli ta California linna Carmel-by-the-Sea linnapea.

Aastal 1988 anti talle Cecil B. DeMille'i nimeline elutööauhind.

FilmograafiaEdit

Ainult näitlejana
Näitlejana ja lavastajana
Näitleja ja produtsendina
Ainult lavastajana
Lavastaja ja produtsendina
  • "Sully" (2016)
  • "The 15:17 to Paris" (2017)
Ainult produtsendina
  • "A Star Is Born" (2018)

Välislingid Edit