FANDOM

Clathrus ruber
Clathrus ruber 61316
Taksonoomia
Riik: Seened Fungi
Hõimkond: Kandseened Basidiomycota
Klass: Mittelehikseened Agaricomycetes
Selts: Tanuseenelaadsed Phallales
Sugukond: Tanuseenelised Clathraceae
Perekond: Võrkseen Clathrus
Liik: C. ruber
Ladinakeelne nimetus
Clathrus ruber
P.Micheli ex Pers. (1801)

Clathrus ruber on tanuseeneliste sugukonda võrkseene perekonda kuuluv seenliik.

Esimesena joonitas seent 1560 Šveitsi loodusteadlane Konrad Gesner oma teoses Nomenclator Aquatilium Animantium–Gesner pidas seent ekslikult mereorganismiks. Esimesena kirjeldas seda seent teaduslikult 1729 Itaalia mükoloog Pier Antonio Micheli, kes andis seenele praeguse nime. Perekonna teaduslik nimetus Clathrus tuleneb vanakreekakeelsest sõnast κλειθρον, mis tähendab 'võre', liiginimetus ruber tähendab ladinakeeles 'punane'.

Clathrus ruber pärineb Euroopa lõunaosast, Kesk-Euroopas on ta haruldane. Võõrliigina esineb Briti saartel, Iirimaal, USA-s, Kanadas, Mehhikos, Australaasias, Hiinas ja Jaapanis. Sarnaselt teistele tanuseenelaadsetele on Clathrus ruber saproobne–ta lagundab puitu ja orgaanilist materjali. Kasvab tavaliselt multšis üksikult või rühmiti puiduprügi lähedal muruplatsidel, aedades ja haritud pinnastel.

Eosed on piklikud, siledad, mõõtmetega 4–6 × 1,5–2 µm. Seenel on roiskunud lõhn, mis meelitab putukad, kes levitavad seene eoseid.

Clathrus ruber''iga sarnaneb troopilises piirkonnas kasvavad C. crispus, C. chrysomycelinus ja C. columnatus.

Väga ebameeldiva lõhna tõttu peetakse teda mittesöödavaks.