FANDOM

Clara Bow 1927

Clara Bow filmis "Rough House Rosie" (1927)

Clara Gordon Bow (29 VII 1905 Brooklyn, New York – 27 IX 1965 Culver City, California) oli USA näitleja, üks kõige kuulsamaid ja tähtsamaid tummfilmi ajastu filmitähte. Bow oli 1931. aastast abielus näitleja Rex Belliga ja neil oli kaks poega. Abielus lõppes Belli surmaga 1962. aastal.

Bow tõusis filmistaariks 1920. aastatel ning ta oli Colleen Moore'i ja Louise Brooksi kõrval üks tähtsamaid flapperi tüdrukuid. Mõiste "flapper" viitab 20. sajandi alguses kujunenud uuele naise tüübile, kes on haritud, vallaline ja rahaliselt ise hakkama saav noor naine.

Bow näitles aastatel 1922–1933 46 tumm- ja 11 helifilmis. Paljud tema varasemad filmid on aga kadunud. Bow'd peetakse Ameerika esimeseks ja 1920. aastate juhtivaks seksisümboliks, tiitli sai osatäitmise eest filmis "It" (1927). Samast filmist pärineb ka mõiste "The It Girl", mis tähistab populaarseid seksikaid naisstaare, kellest Bow esimene oli.

Clara Bow in Wings trailer 3

Bow filmis "Tiivad" (1927)

Bow oli Hollywoodi näitleja. Paljud filmistuudiod üritasid teda oma filmidesse saada ning filmide vaatajaskond jumaldas ja soovis teda rohkem ekraanil näha. Ta oli ka meedia lemmik. Kuulsuse tipus sai Bow kuus kirju rohkem kui 45 000 fännilt.

Kui Bow 1931. aastal Rex Belliga Las Vegases abiellus, tõmbus ta hetkeks filmitööstuset ja näitlemisest kõrvale. Värske abielupaar ostis Nevadasse talu, kuhu nad kolisid ja perekond luua. Bow viimane osatäitmine oli filmis "Hoop-La" (1933). 1944 üritas ta USA Esindajtekojas enesetappu teha. 1949 diagnoositi tal skisofreenia, kuid ta sai psühhiaatrilist ravi. Bow suri 1965 60-aastaselt südameinfarkti. Tal on Hollywoodi kuulsuste alleel omanimeline täht.

Välislingid Edit