FANDOM

Ciudad del Este 20120427 413

Ciudad del Este

Paraguay adm location map.png
Red pog.png
Ciudad del Este
Ciudad del Este asukoht Paraguays
Ciudad del este1

Ciudad del Este linnapilt

Ciudad del Este on linn Paraguay idaosas, Alto Paraná departemangu keskus. See asub Paraná jõe ääres Paraguay, Brasiilia ja Argentina kokkupuutekohas. Paraná jõe vastaskaldal asub Brasiilia linn Foz do Iguaçu, millega ühendab seda Sõprusesild (portugali k. Ponte da Amizade).

Elanike arv on 2016. aasta seisuga 293 817. See on riigi pealinna Asuncióni järel elanike arvult teine linn.

Valitseb niiske troopiline kliima. Suved on kuumad ja niisked, keskmine õhutemperatuur jaanuaris on 26 °C. Talvel võib õhutemperatuur langeda nullkraadi lähedusse, kuid samas tõusta ka üle 30 °C. Keskmine õhutemperatuur juunis-juulis on 16 °C. Aastane keskmine sademete hulk on 1695 mm. Kõige enam sajab jaanuaris (184 mm) ja kõige vähem juulis (91 mm). Ajaloos on mõnel korral registreeritud ka lumesadu.

Linn asutati 1957. aastal. Algselt oli linna nimi Puerto Flor de Lis. Kuni 1989. aastani oli linna nimi riigi 42. presidendi Alfredo Stroessneri järgi Puerto Presidente Stroessner. Linn kasvas kiiresti tänu Paraguay ja Brasiilia piirile Paraná jõele 1980. aastatel rajatud Itaipú paisu ehitamisele.

Ciudad del Este majandus tugineb peamiselt jaekaubandusel ja turismil. Samuti on see oluline salakaubanduse keskus.

Linnas asuv Püha Blasiuse katedraal on Ciudad del Este roomakatoliku kiriku piiskopkonna peakirik.

Linna teenindab Guaraní rahvusvaheline lennujaam, mis asub Minga Guazú eeslinnas Ciudad del Estest umbes 20 km kaugusel läänes.

Linnas tegutseb jalgpalliklubi Club Atlético 3 de Febrero. Klubi kodustaadion Estadio Antonio Aranda on Paraguay suuruselt kolmas jalgpallistaadion ning see võõrustas 1999. aastal Copa Américal osasid mänge.

Välislingid Edit