FANDOM

Ansambli kohta vaata artiklit Chicago (ansambel); filmi kohta vaata artiklit Chicago (film).
ChicagovanafSearsTower

Vaade Chicagole Willis Towerilt

Flag of Chicago, Illinois.png
Lipp
Seal of Chicago, Illinois.png
Pitsat
USA location map.png
Green pog.png
Chicago
Detroiti asukoht USA-s

Chicago on linn USA-s, Illinoisi osariigi suurim linn ja Cooki maakonna halduskeskus. Osa linnast asub ka DuPage'i maakonnas. Elanike arv on 2016. aasta seisuga arvestuslikult 2 704 958. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanike arv 2 695 598.[1] Linnastus elab 9,5 miljonit inimest. Chicago on elanike arvult riigi kolmas linn.

Ajalugu Edit

Linn asutati 1770. aastatel. Chicago sai linnaõigused 4. märtsil 1837.

Kliima Edit

Chicago asub mandrilise kliima tsoonis. Suved on soojad ja niisked, juuli keskmine temperatuur on 24 °C, üle 30 °C tõuseb temperatuur aastas vähemalt 20 korral. Talved on külmad, lumerohked ja päikesepaistelised, jaanuari keskmine temperatuur on −1 °C. Kevaded ja sügised on leebed ja madala õhuniiskusega.

Kõrgeim mõõdetud õhutemperatuur Chicagos on 41 °C, mis mõõdeti 24. juulil 1934. Madalaim temperatuur mõõdeti 20. jaanuaril 1985, mil oli −33 °C külma. Talvel võivad linna tabada külmalained ja suvel kuumalained, mis võivad kesta mitu päeva järjest. Kevadel ja suvel on tavaline äike.

Vaata ka Edit

Chicago sunrise 1

Chicago siluett

Viited Edit

  1. Chicago. census.gov. Vaadatud 16.12.2017

Välislingid Edit