FANDOM

Indiana linna kohta vaata artiklit Carmel (Indiana).
Carmel house

Tüüpilise arhitektuuriga majad Carmel-by-the-Seas

USA California location map.png
Red pog.png
Carmel-by-the-Sea
Carmel-by-the-Sea asukoht Californias

Carmel-by-the-Sea (sageli lihtsalt Carmel) on linn USA-s Californias Monterey maakonnas. See asub Vaikse ookeani ääres Monterey poolsaarel San Franciscost umbes 190 km lõunas ja Montereyst 5 km lõunas.

Elanike arv on 2015. aasta seisuga arvestuslikult 3897. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 3722.

Linn asutati 1902. aastal. Linnaõigused sai see 1916. aastal.

Carmel-by-the-Seas valitseb California rannikualadele iseloomulik jahedate suvedega lähistroopiline vahemereline kliima. Keskmine õhutemperatuur on jaanuaris 6−15°C, juulis 15−21 °C. Sajab 517 mm aastas. Sademeid langeb peamiselt oktoobrist aprillini. Suvekuudel sajab harva. Suved on sageli pilvised.

Linn on tuntud oma looduskauni maastiku ja rikka kultuuriajaloo poolest. 1910. aastal kirjutati, et 60% linna hoonetest olid ehitanud inimesed, kelle töö oli seotud esteetiline kunstiga. Linnas on elanud palju kultuuriinimesi, näiteks kirjanik Jack London ja fotograaf Edward Weston. Paljud linna volikokku valitud esindajad on olnud seotud kunstiloomega, samuti on Carmel-by-the-Sea linnapeade seas olnud palju kunstnikke ja luuletajaid. Aastatel 19861988 oli Carmel-by-the-Sea linnapea filminäitleja ja -lavastaja Clint Eastwood.

Aastal 1910 avati Carmel-by-the-Seas esimene Kaljumäestikust läänes paiknev vabaõhuteater Forest Theater.

Aastast 1935 toimub Carmel-by-the-Seas Johann Sebastian Bachile pühendatud muusikafestival.

Välislingid Edit