FANDOM

Carl Peter Thunberg

Carl Peter Thunberg. Maal Per Krafft noorem (1808)

Carl Peter Thunberg (11 XI 1743 Jönköping – 8 VIII 1828 Tunaberg, Uppland) oli Rootsi loodusteadlane, Carl von Linné õpilane.

Thunberg õppis Uppsala Ülikoolis. Linné soovituste kaudu sai Thunberg 1770. aastatel stipendiumi õpiningutel Amsterdamis ja Pariisis, kus ta kohtus Hollandi botaaniku Johannes Burmani tema poja Nicolaas Laurens Burmaniga. Nende ülesandel külastas Thunberg Hollandi kolooniaid ja Jaapanit näidiste kogumiseks Hollandi botaanikaaedadesse. 1771 läks ta Hollandi Ida-India Kompaniisse tööle laevaarstina.

1776. aastaks oli Thunberg Jaapani rangest kontrollist väsinud ja suundus tagasi Hollandi. Tagasireisil külastas ta sh Tseiloni ja kogus sealt taimenäidiseid. 1777 valiti ta Uppsala Ülikooli botanices demonstrator'iks. 1779 naasis ta Rootsi. Ligi 50 järgmist aastat töötas ta professorina Uppsala Ülikoolis.

Reisilt kogutud andmete kohta avaldas mitu teost. Thunberg kirjeldas rohkem kui 800 Jaapanist avastatud uut liiki ja andis neile teadusliku nimetuse.

Tema järgi on nime saanud taimeperekond tunbergia (Thunbergia) ja üle 200 liigi.