FANDOM

Butchcassidy2

Butch Cassidy (1894)

Butch Cassidy (sünninimi Robert LeRoy Parker; 13 IV 1866 Beaver, Utah – u. 1908 Boliivia) oli kurikuulus Metsiku Lääne rongi- ja pangaröövel, kuritegeliku jõugu Butch Cassidy's Wild Bunch juht.

Parker oli kauboi ja lihunik ning sai selletõttu endale hüüdnimi "Butch" (inglk butcher 'lihunik').

Wildbunchlarge

Butch Cassidy's Wild Bunchi jõugu liikmed (u. 1900), esireas vasakult paremale: Harry Longabaugh alias Sundance Kid, Ben Kilpatrick alias Tall Texan, Butch Cassidy; tagareas William Carver, Harvey Logan alias Kid Curry

1884 kolis Cassidy Coloradosse Telluride'i ja hakkas karjavargaks. 1889 tegi Cassidy koos kahe kaaslasega oma esimese pangaröövi. 1890 ostis Cassidy Wyomingis Dubois's rantšo, millest sai lindpriide pesitsuskoht. 1884 arreteeriti ta Landeris hobusevarguse eest ja mõisteti 18-kuuks vangi. Pärast vanglast vabanemist kogus enda ümber mitmeid tuntud kurjategijaid, sh Ben Kilpatrick, Elzy Lay, Harvey Logan ja Harry Tracy. Nad moodustasid jõugu, millest sai 1890. aastate lõpus ja 1900. aasta alguses üks kõige kurikuulsam ja kardetum jõuk. 1896 tutvus Cassidy Harry Longabaughi ehk Sundance Kidiga, kellega sai heaks sõbraks. Cassidy pani mõne aastaga toime mitmeid panga- ja rongirööve ning temast sai USA tagaotsituimaid kurjategijaid.

1901 põgenes ta Longabaughi ja tema tüdruksõbraga neid jälitama pandud detektiivibüroo Pinkerton eest Argentinasse. Cassidy jätkas kuritegelikku karjääri ka Lõuna-Ameerikas. 1905 röövis ta pangast 12 000 peesot ja põgenes üle piiri Tšiilisse.

Cassidy lõplik saatus ei ole teada. 1908 said Cassidy ja Longabaugh Boliivias tulevahetuses surma, kuid on ka teisi väiteid, et Cassidy naasis millalgi USA-sse ja suri 1930. aastatel loomulikku surma.