FANDOM

Burmanniaceae
Hinanoshakujo050804
Suletud õitega Burmannia championii
Taksonoomia
Riik: Taimed Plantae
Hõimkond: Katteseemnetaimed Magnoliophyta
Klass: Üheidulehelised Monocotyledoneae
Selts: Dioskoorilaadsed Dioscoreales
Sugukond: Burmanniaceae
Blume

Burmanniaceae on katteseemnetaimede sugukond dioskoorilaadsete seltsist.

Esimesena kirjeldas seda sugukonda teaduslikult Saksa-Hollandi botaanik Carl Ludwig Blume. Sugukond on nime saanud Hollandi botaaniku Johannes Burmani järgi.

Sugukonda kuulub üheksa perekonda 95 liigiga. Peaaegu kõik sugukonna liigid on mükotroofsed, neil puudub enamasti klorofüll ja fotosüntees.

Tavaliselt kasvavad 5-30 cm, mõned perekonna Burmannia liigid ainult kuni 2 cm, maksimaalselt 75 cm, isegi 100 cm (Burmannia disticha) kõrguseks.

Peaaegu kõik liigid kasvavad maismaal; epifüüt liike on vähe: Burmannia kalbreyeri ja Burmannia longifolia.

Neil on silindrilised mugulad ja tavaliselt vertikaalselt hargnevad risoomid. Lehed on lehe küljes korraldatud. Lehed on värvuselt kahvatud pruunikad, kollakad, punakad, harva värvitud.

Levinud troopilise kliimaga piirkondades kõikidel mandritel. Sugukonna liigid kasvavad tavaliselt mädanenud puidul väga varjulistes niiskestes ürgmetsades (kuid aeg-ajalt ka valguse käes), huumusrikastes niiskestes savannides, bambustihnikutes, männimetsades, mangroovides või niiskestes liivakoobastes. Epifüüdid kasvavad metsades puuokstel või palmipuude perekonna Iriartea juurtel. Liigid kasvadad tavaliselt üksikult ja neid leidub pms madalatel kõrgustikel, harva kuni 3600 m kõrgusel.

Taimedel on täheldatud mõrkjas, kibe maitse ja see tõttu inimesele kasutu. Liiki Burmannia coelestis on kasutatud ravimtaimena Lääne-Bengalis.