FANDOM

Burchard II (883 või 884 – 29 IV 926 Novarra) oli Švaabimaa hertsog (917–926) ja Raetia krahv. Ta oli Burchard I ja Saksimaa Liutgardi poeg. Ta oli abielus Regelindaga († 958).

10. sajandi alguses võttis osa lahingutest üle Švaabimaa. Asutas Waldkirchis St. Margaretheni mungakloostri, millega laiendas oma mõjuvõimu Reinimaal.

911. aastal süüdistati tema isa riigireetmises ja ta hukati. Burchard, tema abikaasa ja kolm tütart suundusid Itaalia Alpidesse pagulusse. Umbes 913. aastal naasis ta eksiilist ja võttis kontrolli alla oma isa valdused.

915. aastal ühines ta Erchanger ja Arnulf Halvaga võitlusse ungarlastega. Burchard ja Erchanger pöörasid Konrad I vastu ja Wahlwiesi lahingus õnnestus neil vastas vägesid lüüa ning Erchanger kuulutati hertsogiks. Pärast Erchangeri surma 21 I 917 võttis Burchard oma võimusse kõik tema maad ja temast sai ametlikult järgmine hertsog

919. aastal alistas kuningas Rudolf II Zürichi krahvkonna ja tungis tolleaegse Švaabimaa hertsogkonna keskusse, Konstanzi piirkonda. Siiski õnnestus Burchardil Konstanzi kaitsta ning niiviisi kindlustada hertsogkonna võim piirkonnas ja õiguse määrata hertsogkonna piiskopid ja abtid.

922. aastal abiellus tema tütar Berta Rudolf II-ga, millega Burchard sõlmis eelnevega rahu kolmeks aastaks.

926. aastal asus Burchard kaitsma Novarat Milano peapiiskop Lamberti vägede eest, kuid ta hukkus lahingus tõenäoliselt 29. aprillil. Tema lesknaine Regelinda abiellus uuesti järgneva hertsogi Hermann I-ga.

Burchardil ja Regelindal oli kokku viis last:

  • Gisela (u 905 – 26 X 923 või 926), Waldkirchi abtiss
  • Hicha (u 905 – 950)
  • Burchard III (u 915 – 11 XI 973), hilisem Švaabimaa hertsog
  • Berta (u 907 – 2 I 961), abiellus Burgundia kuninga Rudolf II-ga
  • Adalrich († 973), Einsiedelni kloostri munk.