FANDOM

Condemned houses in Braddock, Pennsylvania

Mahajäetud hooned Braddockis

USA Pennsylvania location map.png
Red pog.png
Braddock
Braddocki asukoht Pennsylvanias

Braddock on linnaline asula (borough) USA-s Pennsylvania osariigis Allegheny maakonnas. See asub Pittsburghi linnastu idaosas 16 kilomeetrit Monongahela jõe suudmest ülesvoolu. Elanike arv on 2017. aasta seisuga arvestuse järgi 2116. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 2159.

See on saanud nime Briti kindrali Edward Braddocki järgi (1695–1755). 1755. aasta 9. juulil kohtusid Braddocki väed Monongahela jõe lähedal praeguse Braddocki lähistel Prantsuse vägede ja nende indiaanlastest liitlastega. Toimunud Monongahela lahingus said Braddocki väed ja Braddock ise tõsiselt haavata ning ta suri saadud haavadesse mõni päev hiljem.

Praeguse Braddocki lähedale Turtle Creeki oja suudmesse oli esimesena asunikuna elama asunud 1742. aastal karusnahakütt John Fraser koos oma perekonnaga. See oli esimene püsiv inglise asundus Allegheny mägedest läänes.

1850. aastal alustas Braddockis tööd esimene tööstusrajatis, milleks oli tünnitehas. 1867. aastal sai Braddock borough-õigused. Braddocki tööstus sai hoo sisse 1873. aastal, mil Andrew Carnegie'i juhtimisel rajati Braddocki terasetehas Edgar Thomson Steel Works. See oli USA üks esimesi terasetehaseid, mis kasutas Bessemeri protsessi.

BCL 1024x768

Braddocki raamatukogu. Alates 1973. aastast kuulub see USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse

1920. aastatel elas Braddockis üle 20 000 inimese, kuid järgmisel aastakümnel hakkas elanike arv vähenema. Rahvaarvu vähenemine kiirenes 1960. aastatel seoses terasetööstuse kadumisega. 1988. aastal kuulutas Pennsylvania kogukonna ja majanduse arengu osakond Braddock rahalistes raskustes omavalitsuseks.

Braddockis asus reisirongiliini Baltimore and Ohio Railroadi peatus ning lisaks läbis Braddocki kaubarongiliin Pittsburgh and Lake Erie Railroad.

2010. aastateks on Braddocki elanike arv alates 1920. aastatest langenud ligi 90%.

2005. aastast on Braddocki linnapea on John Fetterman, kes on piirkonda elanike meelitamiseks algatanud kampaania. Tema eestvedamisel on Braddockis püütud palju ettevõtteid taaselustada ja loodud mittetulundusühing Braddock Redux.[1]

Braddocki ajaloolise mineviku on jäädvustanud USA kirjanik Thomas Bell oma romaanis "Out of This Furnace" (1941).

Viited Edit

  1. "Mayor of Rust". The New York Times. 11.2.2011. Vaadatud 29.6.2018

Välislingid Edit