FANDOM

Bonnie Tyler ESC - United Kingdom 01 crop

Bonnie Tyler 2013. aasta Eurovisiooni lauluvõistlusel Malmös

Bonnie Tyler (sünninimi Gaynor Hopkins; sündinud 8. juunil 1951 Skewenis) on Walesi laulja ja laulukirjutaja.

Professionaalselt on ta tegelenud laulmisega 17-eluaastast. Ta võttis oma esimeseks esinejanimeks Sherene Davis, et vältida segaduse tekkimist teise tuntud Walesi laulja Mary Hopkiniga. 1970. aastate keskel võttis ta endale esinejanimeks Bonnie Tyler.

Tyler sai tuntuks 1977. aastal ilmunud debüütalbumiga "The World Starts Tonight". Albumi kuusaim singel oli "Lost in France", mis jõudis mitmete riikide edetabelitesse. Tema teiselt stuudioalbumilt "Natural Force" (1978) ilmus singel "It's a Heartache", mis jõudis USA singlite edetabelis kolmandale ja Suurbritannias neljandale kohale.

Algselt eelkõige kantrit ja kantrirokki esitanud Tyler hakkas 1980. aastatel viljelema eeskätt ainult rokki. Samal ajal sai tema produtsendiks ja põhiliseks laulukirjutajaks Jim Steinman, kes kirjutas Tyleri kuulsaima hiti "Total Eclipse of the Heart" (1983), mis jõudis paljudes riikides, sh nii USA-s kui ka Suurbritannias esikohale. Steinmani kirjutas ka Tyleri 1980. aastate teise suure hiti "Holding Out for a Hero", mis jõudis Suurbritannias teisele kohale. 1990. aastatel tõi Tylerile koostöö saksa produtsendi Dieter Bohleniga edu Mandri-Euroopas. Tyleri üks tuntuim laul 1990. aastatest on "Bitterblue" (1991).

Tyler esindas 2013. aasta Eurovisiooni lauluvõistlusel Malmös Suurbritanniat lauluga "Believe in Me" ja saavutas 23 punktiga 19. koha.

Ta on andnud välja 17 stuudioalbumit ja osalenud viiel kontserditurneel üle kogu maailma. Tema seni viimane stuudioalbum "Between the Earth and the Stars" ilmus 2019. aastal. Tema plaate on müüdud enam kui 20 miljonit eksemplari. Tyleri singlid "It's a Heartache" ja "Total Eclipse of the Heart" kuuluvad maailma enimmüüdud singlite hulka.

1973. aastal abiellus ta Robert Sullivaniga, kes on ka näitleja Catherine Zeta-Jonesi sugulane.

Stuudioalbumid Edit

  • "The World Starts Tonight" (1977)
  • "Natural Force" (1978)
  • "Diamond Cut" (1979)
  • "Goodbye to the Island" (1981)
  • "Faster Than the Speed of Night" (1983)
  • "Secret Dreams and Forbidden Fire" (1986)
  • "Hide Your Heart" (1988)
  • "Bitterblue" (1991)
  • "Angel Heart" (1992)
  • "Silhouette in Red" (1993)
  • "Free Spirit" (1995)
  • "All in One Voice" (1998)
  • "Heart Strings" (2003)
  • "Simply Believe" (2004)
  • "Wings" (2005)
  • "Rocks and Honey" (2013)
  • "Between the Earth and the Stars" (2019)

Välislingid Edit