FANDOM

Medalid
Bobby Morrow with wife 1956
Bobby Morrow koos abikaasaga (1956)
Riik: Flag of the United States.png Ameerika Ühendriigid
Meeste kergejõustik
Olympic rings with white rims Olümpiamängud
Gold medal blank Kuld Melbourne 1956 100 m jooksus
Gold medal blank Kuld Melbourne 1956 4×100 m teatejooksus

Bobby Joe Morrow (15. oktoober 1935 Harlingen, Texas – 30. mai 2020 San Benito, Texas) oli USA sprinter, kes võitis 1956. aasta suveolümpiamängudel kolm kuldmedalit.

Ta kasvas üles Texase osariigis San Benitos puuviljafarmis. Enne sprinteriks saamist mängis Morrow San Benito keskkoolis ameerika jalgpalli. Pärast keskkooli lõpetamist õppis ta Abilene Christian Universitys.

1955. aastal tuli Morrow 100 meetri jooksus USA meistriks. Aasta hiljem tuli ta 100 ja 200 meetris üliõpilasmeistriks ning kaitses 100 meetris USA meistritiitlit. Ta pääses Melbourne'is toimuvatele 1956. aasta suveolümpiamängudele. 100 meetris võitis ta olümpiakulla ajaga 10,5. 200 meetris kuldmedali ajaga 20,6, mis tähistas maailmarekordi kordamist ja uut olümpiarekordit. 4×100 m teatejooksus võitis ta USA teatemeeskonnaga kuldmedali uue maailmarekordiga 39,5. Sellega sai Morrow esimeseks sprinteriks pärast Jesse Owensit, kes on võitnud ühtedel olümpiamängudel kuldmedali 100, 200 ja 4×100 m teatejooksus. Hiljem suutnud sama veel vaid Carl Lewis ja Usain Bolt.[1]

Pärast olümpiamänge sai ta riiklikult tuntuks ja ta osales muuhulgas televisioonisaadetes "The Ed Sullivan Show" ja "Arthur Godfrey and His Friends". 1956. aastal valis ajakiri Sports Illustrated ta aasta sportlaseks. 1957. aastal pälvis Morrow USA parimale amatöörsportlasele antava James E. Sullivani auhinna.

1958. aastal tuli Morrow USA meistriks nii 100 kui ka 200 meetri jooksus, kuid ta otsustas samal aastal sportlaskarjääri lõpetada, et keskenduda farmitööle. Ta tuli enne 1960. aasta suveolümpiamänge tippsporti tagasi, kuid USA olümpiakoondisse tal enam pääseda ei õnnestunud.

Hiljem töötas Morrow ka kergejõustikutreenerina. 2006. aasta oktoobris nimetati tema järgi San Benito keskkooli staadion. 1989. aastal võeti ta USA kergejõustiku kuulsuste halli National Track and Field Hall of Fame'i liikmeks.

Morrow oli kaks korda abielus. Ta suri oma kodulinnas San Benitos 2020. aasta 30. mail 84-aastaselt.

ViitedEdit

  1. "Suri kolmekordne sprindi olümpiavõitja". sport.err.ee. 31.5.2020. Vaadatud 1.6.2020