FANDOM

Bobby charlton elgrafico

Bobby Charlton Argentina spordiajakirja El Gráfico esikaanel 1962. aastal

Sir Robert (Bobby) Charlton (sündinud 11 X 1937 Ashington, Northumberland) on inglise endine jalgpallur. Teda peetakse oma üheks parimaks poolkaitsjaks. 1966. aastal tuli ta Inglismaa jalgpallikoondisega maailmameistriks. Charlton mängis peaaegu kogu karjääri Manchester Unitedis. 1966. aastal võitis ta Euroopa aasta klubijalgpalluri auhinna Ballon d'Or.

Koondisekarjäär Edit

Charlton esindas aastatel 1958–1970 Inglismaa jalgpallikoondist 106 mängus. Ta lõi rahvuskoondises 49 väravat ja on sellega Inglismaa kõigi aegade teine väravakütt.

Ta tegi debüüdi Inglismaa jalgpallikoondises 1958. aasta aprillis mängus Šotimaa vastu, kus ta lõi ka värava. Ajalehe The Times‍  jalgpallikorrespondent Geoffrey Green kirjeldas seda, kui "kindlasti ühte ilusamat, mida Hampdenil nähtud. Esimese aasta jooksul lõi ta rahvuskoondises mitmes mängus värava. 1959. aasta mais sai ta sõprusmängus USA-ga kirja oma esimese kübaratriki. 1963. aasta oktoobris lõi ta mängus Walesiga 31. värava rahvuskoondises ja sai sellega Inglismaa edukamaks väravakütiks, ületades sellega Tom Finneyle ja Nat Lofthouse'ile kuulunud tulemuse ühe väravaga. 1964. aasta oktoobris tõusis Inglismaa edukamaks väravakütiks, kuid selleks sai taas Charlton, kui ta lõi 1968. aasta mais rahvuskoondises oma 45. värava. Viimase värava rahvuskoondises lõi ta 1970. aasta mais 4:0 võidumängus Colombiaga. Charlton lõpetas koondisekarjääri pärast 1970. aasta maailmameistrivõistlusi, kus Inglismaa kanges veerandfinaalis. Ta püsis Inglismaa suurima väravakütina 2015. aasta septembrini, kui tema tulemuse ületas Wayne Rooney.

Charlton lõi rahvuskoondises kokku neli kübaratrikki. Lisaks USA-le sai ta kübaratriki kirja 1962. aasta maailmameistrivõistluste valikmängus Luksemburgiga ning sõprusmängudes Mehhiko ja Šveitsiga. Enim väravaid lõi ta Põhja-Iirimaale (6), samas kui viis väravat Luksemburgile, Portugalile, Šotimaale ja Walesile. 49 väravast lõi Charlton sõprusmängudes 22. Suurturniiridel lõi ta kõige enam väravaid Suurbritannia meistrivõistlustel British Home Championship. Maailmameistrivõistlustel lõi ta neli väravat, sh kolm väravat 1966. aasta maailmameistrivõistlustel, kui Inglismaa võitjaks tuli.