FANDOM

US East Coast Map with Block Island highligting

Block Islandi saare asukoht

Lighthouse on Block Island, RI 02

Saare kagutuletorn

Block Island on Ameerika Ühendriikides Rhode Islandis Atlandi ookeanis. Saar jääb halduslikult Washingtoni maakonna alale.

See asub Rhode Islandi rannikust umbes 16 km kaugusel ja Montauki asulast Long Islandil New Yorgi osariigis umbes 23 km kaugusel idas. Rhode Islandist eraldab teda Block Islandi väin. Block Islandi saare geograafilised koordinaadid on 41° 10′ 11″ N, 71° 38′ 48″ W.

2010. aasta rahvaloenduse kohaselt elas saarel 1051 inimest. Saare pindala on 25,21 km². Selle pikkus on 11 km ja laius 5 km. Saarel asub üks omavalitsus – New Shoreham.

Saar on Laurentide'i mandrijää taganemisel 22 000 aastat tagasi tekkinud otsamoreen. Saar on madal – kõrgeim koht asub merepinnast 64 meetri kõrgusel. Saarel asuvad paljude linnuliikude pesitsuspaigad.

Saarel valitseb võrdlemisi soojade suvede ja pehmete talvedega mereline kliima. Aastane keskmine õhutemperatuur on 10 °C. Aastane keskmine sademete hulk on 1011 mm.

Saarel asub kaks ajaloolise tähtsusega tuletorni.

Ajalugu Edit

Saarel elas algselt narragansetide indiaanihõim. Nad kutsusid saart Manisses'eks, mis tähendab tõlkes "manitu väike saar".

1524. aastal saabus saarele itaalia meresõitja Giovanni da Verrazzano. Ta nimetas saare Prantsusmaa kuninga François I ema Louise'i auks. Aastal 1614 tuli saarele hollandlane Adrian Block, kes andis saarele enda järgi nime. Saare asustasid inglise kolonistid. 1664. aastal sai see Rhode Islandi koloonia osaks.

Välislingid Edit