FANDOM

Blind Blake

Ainuke teadaolev foto Blind Blake'ist, u. 1926

Arthur "Blind" Blake (u. 1896 Newport News, Virginia – 1 XII 1934 Milwaukee, Wisconsin) oli USA pime bluuskitarrist- ja laulja.

Ta saavutas 1920. ja 1930. aastatel märkimisväärse maine ragtime'i isepärase arendajana. Teda on sageli nimetatud nimega "The King Of Ragtime Guitar" ("Ragtime'i kitarri kuningas"). Blind Blake salvetas 1920. aastate lõpus ja 1930. aastate alguses 79 laulu Paramount Recordsile ning tegi koostööd sh Gus Cannoni, Papa Charlie Jacksoni, Irene Scruggsi, Ma Rainey ja Ida Coxiga.

Paljud Blake'i salvestised on saanud varase bluusi klassikaks. Nende hulka kuuluvad nt "Early Morning Blues," "Too Tight," "Skeedle Loo Doo Blues," "That Will Never Happen No More," "Southern Rag," "Diddie Wa Diddie," "Police Dog Blues," "Playing Policy Blues" ja "Righteous Blues".

Vaatamata populaarsule elu ajal on säilinud tema elu kohta väga vähe. Ainus säilinud foto Blake'ist pärineb 1926. aasta augustist, mille põhjal võib tema sünniaastaks arvata 1895–1897. Blake'i ühe sünnikohana on väidetud olevat ka Jacksonville Floridas. Sheldon Harrise "Blues Who's Who: A Biographical Dictionary of Blues Singers" pakub Blake'i õigeks nimeks Arthur Phelpsi, kuid Blake viitas ise umbes 1927. aasta salvestises "Blind Arthur's Breakdown" nimele Arthur Blake. On väidatud ka, et ühes tema salvestises laulab ta gullah' murdes, mille toel võib arvata, et ta sündis Georgias. Chicagosse suundus Blake 1920. aastatel.

Blake'i karjäär lõppes Paramounti pankrotistumisega 1932. aastal ja Blake'i ülejäänud elu on puhas oletus. Kuulujutud tema mõrvast varsti pärast Paramounti lõppu ei ole võimalik kinnitada politseiarhiividest. Blake elas ülejäänud elu kas Wisconsinis või Jacksonville'is.

1990 võeti ta Bluusi Kuulsuste Halli liikmeks.

Blind Blake'i nime kandis 1950. aastatel Bahamas populaarne olnud muusik Blake Alphonso Higgs.

Välislingid Edit