FANDOM

Banks, Banksi maa, Ikahuk on Kanada Arktika saarestiku läänepoolseim saar. Kuulub Kanadale Loodealade Inuviki piirkonna koosseisus. Victoria saarest eraldab Walesi Printsi väin idas ja mandrist Amundseni laht lõunas. Läänes on Beauforti meri. Saart eraldab põhjas McClure'i väin Parry saarestikust. Pindala on 70 028 km²; suuruselt Kanada viies ja maailma 24. saar. Saare pikkus on 380 km ja laius 290 km. Saar on mägine, kõrgeim koht Durham Heights (724 või 732 m). Suurimad jõed on Bernard, Big ja Thomsen. Saare avastas 1820 Sir William Parry ja nimetati inglise loodusteadlase Sir Joseph Banksi auks. However, during the exploration of the area by Robert McClure (1850-1854) the island was marked on their maps as "Baring Island". Ainuke püsiv Lääne-Kanada inuitide asula Sachs Harbour või Ikhuak (tõlkes 'where you go across to'; elanikke 135 (2011), teistel andmetel 112) asub edelarannikul. Saarel ei kasva puid, suurim taim on põhjapaju, mis kasvab tavaliselt kuni 10 cm kõrguseks. Linnuliike 43, sh lumehani, kirde-mustlagle, [hahk], rabapistrik, lumekakk, karvasjalg-viu ja vares. Two federal Migratory Bird Sanctuaries were founded on the island in 1961. Saare põhjaosas on Aulaviki rahvuspark (12 274 km²).