FANDOM

Baldwinstreet

Maja Baldwin Streetil

DunedinBaldwinStreet Parked Car

Tänavale pargitud auto

Baldwin Street on tänav Uus-Meremaal Dunedinis. See on kõige järsema kaldega tänav maailmas. Tänava suur kalle tuleneb sealse maastiku iseloomust, mis ei ole võimaldanud väiksema kaldega teed ehitada.

Tänava otsas asub risti Baldwin Streetiga North Road ja lõunapoolses otsas Buchanan Street. Tänava kalle on veidi suurem kui 1:5. Ka Baldwin Streetiga paralleelsetel tänavatel on väga suur kalle: Arnold Streetil on see 1:3,6, Dalmeny Streetil 1:3,7 ja Calder Avenue'l 1:5,4.[1]

Tänava pikkus on 350 meetrit. Madalamas otsas tänava põhjapoolses osas on tee kõrgus merepinnast 30 meetrit, kuid kõrgemas otsas tänava lõunapoolses osas asub tee 100 meetri kõrgusel merepinnast. Osa tänavast on tee-ehituse ja teehoolduse lihtsustamiseks kaetud betooniga.

Baldwin Streeti kõige järsema osa kalle on 1:2,86, mis on 19° või 35%. See tähendab, et iga 2,86 horisontaalse meetri kohta muutub tee kõrgus ühe meetri võrra.[1]

Baldwin Streeti jalakäijate jaoks on tee ülaosas ehitatud trepp.

Tänav on saanud nime ajalehetoimetaja ja kohaliku esinduskogu liikme William Baldwini (eluaastad 1836–1917) järgi.

Baldwin Street on populaarne turistide seas ja seal korraldatakse erinevaid üritusi. Alates 1988. aastast korraldatakse tänaval jooksuüritust Baldwin Street Gutbuster.

Viited Edit