FANDOM

Bakersfield CA - sign

Bakersfieldi silt

USA California location map.png
Red pog.png
Bakersfield
Bakersfieldi asukoht Californias

Bakersfield on linn Californias, Keri maakonna halduskeskus ja suurim linn. See asub San Joaquini oru lõunaosas Los Angelesest umbes 180 km põhjas.

Elanike arv on 2014. aasta seisuga arvestuslikult 368 759. 2010. aasta rahvaloenduse kohaselt oli elanikke 347 483. See on elanike arvult Calfironia üheksas linn ja USA sisemaa linnadest kolmas. See on ka üks kõige kiiremini kasvavaid linnasid riigis.

Bakersfield on saanud nime asuniku Thomas Bakeri järgi, kes asus elama Kerni jõe kaldale 1863. aastal. Bakersfield oli linn juba aastatel 18731876. Bakersfield sai linnaõigused uuesti tagasi 11. jaanuaril 1898. Bakersfield on olnud Kerni maakonna halduskeskus alates 1874. aastast.

Aastatel 1970–2010 kasvas Bakersfieldi elanike arv 400% (70 000-lt 350 000-le).

Kuigi piirkonnas on palju rohelisi alasid, valitseb Bakersfieldis pikkade, kuumade ja kuivade suvede ning lühikeste, jahedate ja niiskete talvedega ariidne kliima. Sügised on pikad ja pehmed ning kevaded soojad, tänu millele on piirkonnas võimalik kasvatada paljusid erinevaid põllukultuure. Sademeid esineb aastas 164 mm. Kõige enam langeb sademeid novembrist märtsini, teistel kuudel vähem või peaaegu üldse.

Suvel võib õhutemperatuur tõusta üle 40 °C. Talvel võib õhutemperatuur langeda alla nulli, kuid sageli esineb sellega koos tihe udu. Lumesadu esineb väga harva, tavaliselt iga paarikümne aasta tagant. Kõrgeim mõõdetud õhutemperatuur Bakersfieldis on 48 °C, mis mõõdeti 28. juulil 1908. Madalaim temperatuur mõõdeti 3. jaanuaril 1908, mil oli –12 °C külma.

2009-0726-CA-Bakersfield-TruxtonTower

Truxtun Tower, mis on kõrguselt teine ehitis Bakersfieldis

Linnas on probleemis suur õhusaastatus. Ameerika Kopsuliidi hinnangul on Bakersfield õhusaastatuse poolest riigis teine linn.[1]

Peamised majandusharud on naftatööstus ja põllumajandus.

Läbi linna kulgevad maanteed State Route 99 ja State Route 58. Linnas saab alguse maantee State Route 178. Linnast mõni kilomeeter läänes kulgeb kiirtee Interstate 5. See on üks suurimaid linnu riigis, mis ei ole otseselt ühendatud ühegi USA kiirteede süsteemi kiirteega. Läbi linna kulgevad Union Pacific Railroadi ja BNSF Railway raudteeliiniga. Linna lähedal asub Meadows Fieldi lennujaam. Linna teenindav bussiettevõte on Golden Empire Transit.

Linnas pakub kõrgharidus California osariigi ülikool Bakersfieldis.

1950. aastatel arenes Bakersfieldis välja kantrimuusika alamžanr Bakersfield sound, mille tegid tuntuks Buck Owens ja Merle Haggard.

Linnas tegutsevad korvpalliklubi Bakersfield Jam, mis mängib NBA Development League'is, ja jäähokiklubi Bakersfield Condors, mis mängib American Hockey League'is.

Sõpruslinnad Edit

2008-0621-Bakersfield-pan

Vaade Bakersfieldi kesklinnale

Viited Edit

  1. "Most Polluted Cities". American Lung Association.

Välislingid Edit