FANDOM

B.B. King in 2009

B.B. King (2009)

Riley B. King, esinejanimega B.B. King (16. september 1925 Berclair, Mississippi – 14. mai 2015 Las Vegas, Nevada) oli USA bluusimuusik, laulja, helilooja ja kitarrist. Teda on peetud üheks mõjukaimaks bluusimuusikuks ja teda on nimetatud "Bluusikuningaks".

Tema esimesed salvestised ilmusid 1940. aastate lõpus, sellest ajast andis King välja enam kui 50 albumit. Paljud neist on valitud läbi aegade parimate bluusialbumite hulka, näiteks 1965. aasta kontsertalbum "Live At The Regal" ja 1974. aasta "Together for the First Time... Live", mis valmis koostöös Bobby Blandiga.[1]

Aastate jooksul kujundas King välja talle ainuomaseid kitarristiile. Tema muusikat mõjutasid Blind Lemon Jeffersoni, T-Bone Walkeri ja teiste muusikute looming.

B. B. Kingi poolt viljeldud muusika kujutas endast ainulaadset segu traditsioonilisest bluusist, džässist ja mainstream-popist. Siiski oli tal paar rütmi ja bluusi stiilis lööklaulu, näiteks "Three O Clock Blues" (1951) ja "You Dont Know Me" (1952).[1]

B. B. King pälvis oma karjääri jooksul 15 Grammy auhinda, viimase neist 2009. aastal albumi "One Kind Favor" eest.[2] 1987. aastal pälvis ta Grammy elutöö auhinna ning samal aastal võeti Rock'n'rolli Kuulsuste Halli liikmeks. 2006. aastal andis president George W. Bush talle USA Presidendi Vabadusmedali. Ajakiri Rolling Stone nimetas teda 2011. aastal kõigi aegade 100 parima kitarristi seas kuuendana.[3]

Üks Kingi kaubamärke oli kitarrid "Lucille".

12. märtsil 1997 esines King Tallinnas ööklubis Dekoltee.[4]

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 "B. B. King tuleb Eestisse". SL Õhtuleht. 11. märts 1997
  2. Suri bluusimuusik B.B. King. ERR Inimesed. 15. mai 2015. Vaadatud 2.10.2017
  3. "100 Greatest Guitarists". Rolling Stone
  4. "Peeter Langovitsi tagasivaade: bluusikuningas Eestis". Postimees. Vaadatud 2.10.2107

Välislingid Edit