FANDOM

Cars 2006

Filmiplakat

"Autod" on 2006. aastal valminud USA animatsioon. Tootja Pixar Animation Studios, lavastaja John Lasseter ja avaldaja Walt Disney Pictures. See on Pixari viimane sõltumatult toodetud film, enne kui selle ostis Disney.

Filmi tegevus toimub maailmas, kus elavad antropomorfsed autod ja muud sõidukid. Osades (hääled) Owen Wilson (Pikne McQueen), Paul Newman ( Doc Hudson), Larry the Cable Guy (Matu), Bonnie Hunt (Sally), Tony Shalhoub (Luigi), Cheech Marin (Ramoone), Michael Wallis (Šerif), George Carlin (Ilmar), Paul Dooley (Seeru), Jenifer Lewis (Luigi), Guido Quaroni (Guido), Richard Petty (Strip Weathers ehk Kunn), Michael Keaton (Mikk Sikk), Katherine Helmond (Liisi), John Ratzenberger (Mack) ja Joe Ranft (Prits). Film oli teine Pixari film pärast "Putukalugu", kus ei olnud ühtegi inimtegelast.

Film esilinastus 9. juunil 2006. Teenis piletitulu üle 460 miljoni dollari. Film kandideeris kahele Oscarile, sh parima täispika animafilmi kategoorias, ja võitis samas kategoorias Kuldgloobuse.

Film oli pühendatud USA animaatorile Joe Ranftile, kes hukkus filmi tootmise ajal autoõnnetuses.

Filmi süžee sarnaneb silmatorkavalt 1991. aasta romantilisele komöödiale "Doc Hollywood", kui filmipeategelane (Michael J. Fox) mõistetakse väikelinnas pärast autoõnnetuse põhjustamist süüdi ja ta peab töötama linna haiglas, armub kohalikku õigusteaduse üliõpilasse ja lõpuks hangib väikelinna väärtustele tunnustuse.

2011. aastal esilinastus filmi järg "Autod 2" (režii John Lasseter)Järjes, Pikne McQueen ja Matu saabuvad World Grand Prix'l osalemiseks Jaapanisse ja Euroopasse, kuid rahvusvaheline spionaaž juhib Matu kõrvalteele. Film ei osutunud nii edukaks kui esimene.

2017. aastal valmis filmile kolmas osa.

Välislingid Edit