FANDOM

Haydon article, Aurora, Texas, UFO incident, 1897

19 IV 1897 ajalehes The Dallas Morning News ilmunud uudis "Windmill Demolishes It" Aurora juhtumi kohta

Aurora juhtum toimus 17 IV 1897, kui kohalike väitel kukkus Aurora lähedal Texase osariigis USA-s alla UFO. Õnnetuspaigalt leiti humanoidi sarnane olend, kes maeti kohalikus surnuaias hauakivita hauda. Juhtumil oli sarnasusi 1947. aastal toimunud Roswelli juhtumiga ning see tekitanud palju vaidlusi ja oletusi.

Õnnetus Edit

Pelée ja Saint-Pierre'i asukoht
Blue pog.png
Aurora
Red pog.png
Dallas
Aurora asukoht Dallase lähedal Texases

Aurora on väike, põllumajandusel tuginev linn Põhja-Texases umbes 80 km Dallasest kirdes.

Aastatel 1896–1897 oli paljudes paikades USA-s mitmel korral nähtud sigarikujulist tundmatut õhusõidukit. See oli viis aastat enne vendade Wrightide esimese juhitava mootorlennu lendu.[1]

19 IV 1897, kaks päeva pärast õnnetust, kirjutas Aurora elanik S. E. Haydon ajalehes Dallas Morning News, et väidetav UFO tabas umbes kell kuus hommikul kohtunik J. S. Proctori kinnistul olevat tuuleveskit ja kukkus siis alla. Õhusõiduk hävis õnnetuses. Vrakist leiti õhusõiduki hukkunud piloot, keda kohalik armee ohvitser kirjeldas kui "maavälist olendit".[2] Ta maeti kohalikku Aurora surnuaeda. Lennumasina jäänuste hulgast leiti ka kummalisi esemeid, millel oli hieroglüüfides kiri.[1]

UFO visati vraki lähedal olevasse kaevu, mis asus selle sama tuuleveski all, millega ennist kokkupõrge toimus. Asja tegi veel müstilisemaks, kui umbes 1935. aastal ostis kohtunik Proctori kinnistu Brawley Oates. Oates eemaldas kaevust sinna maetud rusud, et joogivett saada, kuid mõne aja möödudes tekkist tal välja väga haruldane liigesepõletik, mille põhjustajaks peeti kaevus olnud saastunud UFO rususid. Seetõttu sulges Oates umbes 1957 kaevu betoonplaadiga ja püstitas selle peale väikese välihoone.

Aurora cemetery plaque

Texas Historical Commissioni tahvel Aurora surnuaia kõrval, kuhu väidetavalt maeti UFO piloot

Uurimine Edit

Juhtumit on uurinud paljud ajakirjanikud ja ufoloogid. Aastaid püüti tulnuka keha uurmiseks hauast välja kaevata, kuid seda keelati korduvalt teha.[2]

Populaarkultuuris Edit

1897. aastal toimunud juhtum on pakkunud kõne ainet ka rohkem kui 100 aastat hiljem. 1986. aastal tehti Aurora juhtumi põhjal film "The Aurora Encounter", kus mängis peaosas Jack Elam.[3]

Viited Edit

Kirjandus Edit