FANDOM

USA Colorado location map.png
Red pog.png
Aspen
Aspeni asukoht Colorados
Downtown Aspen, CO, with view to ski slopes

Aspeni kesklinn

Aspen on linn USA-s Colorado osariigis, Pitkini maakonna keskus. Asub Glenwood Springsist umbes 65 kilomeetri kaugusel idas Elki mägede ja Sawatchi mäeaheliku vahel jõeorus Kaljumäestikus. Läbi linna voolab Colorado lisajõgi Roaring Fork.

Elanike arv on arvestuslikult 2016. aasta seisuga 6871. 2010. aasta rahvaloenduse järgi oli elanikke 6658.

Linnas asutasid 1879. aastal hõbedakaevurid. Linn on nime saanud hariliku haava ingliskeelse nimetuse "aspen" järgi, kuna seda kasvab selles piirkonnas rohkesti. 1880. aastal ühendati Aspen raudteega. Aspen sai linnaõigused aastal 1881. Pärast kaevanduste sulgemist elu linnas tasapisi närbus, 1930. aastal elas seal 705 inimest.

Aspenis asub 1892. aastal ehitatud Aspeni raekoda, mis kanti 1975. aastal USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse.

Aspenis on asukoha tõttu kõrgmäestikus niiske mandriline kliima. Keskmine õhutemperatuur on jaanuaris -5,3 °C ja juulis 17,4 °C. Sajab 633 mm/a. Lumesadu esineb väga tihedalt oktoobrist aprillini.

Linn tuntud suurte suusakeskuste ja suusavõistluste korralduspaigana (seal toimuvad MK etapid).

Välislingid Edit