FANDOM

Love Story (1970 film)

Filmiplakat

"Armastuse lugu" ("Love Story") on 1970. aasta USA romantiline draamafilm. Filmi lavastas Arthur Hiller. Film põhineb Ameerika kirjaniku Erich Segali samanimelisel bestselleril; Segal kirjutas ka filmi stsenaariumi. Filmi peaosades mängivad Ali MacGraw ja Ryan O'Neal.

Film osutus tohutult populaarseks. See teenis piletitulu üle 136 miljoni dollari, olles 1970. aastal enim piletitulu teeninud film USA-s. 2002. aastal valis Ameerika Filmiinstituut selle parimate romantiliste filmide seas (AFI's 100 Years...100 Passions) üheksandale kohale.

Filmi muusika lõi prantsuse helilooja Francis Lai, kes pälvis selle eest Oscari ja Kuldgloobuse Populaarseks osutus filmi instrumentaalselpala "(Where Do I Begin?) Love Story". Hiljem lisati laulule sõnad ja seda on esitanud paljud artistid, kõige tuntuma versiooni on salvestanud Andy Williams.

Film esitati seitsmele Oscarile, võites ainult parima muusika eest. Lisaks esitati film seitsmele Kuldgloobusele, võites neist kogunud viis, parima filmi, lavastaja, naispeaosa, stsenaariumi ja muusika eest.

Vaatamata filmi majanduslikule edule ei pälvinud film kriitikutelt kõrgeid hinnanguid.

Filmist pärit tsitaadi "Love means never having to say you're sorry" ("Armastus on see, kui sa ei pea kunagi andeks paluma") on Ameerika Filmiinstuut valinud parimate Ameerika filmitsitaatide seas (100 Movie Quotes) seas 14. kohale.

Filmile järgnes 1978. aastal järg, "Oliveri lugu" ("Oliver's Story"), kus O'Neali kõrval mängib peaosas Candice Bergen.

Sünopsis Edit

Oliver Barrett IV (Ryan O'Neal) on Ameerika Ühendriikide idaranniku ülemklassi perekonna pärija. Ta õpib Harvard College'is ja mängib ülikooli jäähokimeeskonnas. Ta kohtub Jennifer "Jenny" Cavalleriga (Ali MacGraw), kes on taibukas töölisklassi perekonnast pärit Radcliffe College'i klassikalise muusika õpilane. Vaatamata nende erinevustele armuvad nad üksteisesse kiiresti.

Osatäitjad Edit

  • Ali MacGraw – Jennifer "Jenny" Cavalleri
  • Ryan O'Neal – Oliver Barrett IV
  • John Marley – Phil Cavalleri
  • Ray Milland – Oliver Barrett III
  • Russell Nype – Dean Thompson
  • Katharine Balfour – proua Barrett
  • Sydney Walker – dr. Shapely
  • Robert Modica – dr. Addison
  • Walker Daniels – Ray Stratton
  • Tommy Lee Jones – Hank Simpson
  • John Merensky – Steve
  • Andrew Duncan – reverend Blaufelt

Auhinnad Edit

Oscar (1971)

Kuldgloobused (1971)

Välislingid Edit