FANDOM

Ariana Grande (32426962484) (cropped)

Ariana Grande (2017)

Ariana Grande during The Honeymoon Tour in Jakarta 2015

Ariana Grande esinemas 2015. aastal Jakartas

Ariana Grande-Butera (esinejanimi Ariana Grande; sündinud 26. juunil 1993 Boca Ratonis, Floridas) on USA laulja ja näitleja.

Ta alustas näitlekarjääri Broadway muusikalis "13". Pärast seda mängis ta Nickelodeoni telesarjades "Victorious" (2010–2013) ja "Sam & Cat" (2013–2014).

Lauljakarjääri alustas ta 2011. aastal. 2013. aasta detsembris ilmus tema debüütalbum "Yours Truly", mis jõudis USA plaadimüügi edetabelis Billboard 200 esikohale. Albumi esisingel "The Way" jõudis singlite edetabelis Billboard Hot 100 esikümnesse.

Grande teine stuudioalbum "My Everything" (2014) jõudis samuti Billboard 200-s esikohale ning esikümnesse jõudis see veel üle 20 riigis. Albumi esisingli "Problem" ja veel mitme teise singliga oli ta samaaegaselt Billboard Hot 100-s kokku 34 nädalat ning tal oli 2014. aastal enam esikohasingleid kui ühelgi teisel artistil. Järgmine aasta võttis ta albumi "My Everything" reklaamimiseks ette kontsertturnee. 2016. aastal tuli müügile tema kolmes stuudioalbum "Dangerous Woman", mis jõudis Billboard 200-s teisele kohale. Albumi nimilaul jõudis Billboard Hot 100-s esimesel nädalal 10. kohale. Ta sai sellega esimeseks, kelle kolme esimese albumi kõik esisinglid on esimesel nädalal jõudnud esikümnesse. 2017. aastal osales ta albumi "Dangerous Woman" reklaamimiseks maailmaturneel.

22. mail 2017 ründas Inglismaal Manchesteris Grande kontserdipaika enesetaputerrorist. Rünnakus hukkus 23 ja üle 500 inimese sai vigastada. Selle järel katkestas ta mõneks ajaks Dangerous Woman Tour'i ja andis 4. juunil heategevuskontserdi One Love Manchester, millest võtsid osa veel mitmed tuntud artistid. 7. juunil kontserttuur jätkus.[1]

2018. aasta augustis ilmus tema neljas stuudioalbum "Sweetener". Järgmise aasta veebruaris ilmunud viienda stuudioalbumi "Thank U, Next" samanimeline esisingel sai tema esimeseks esikohahitiks Billboardi edetabelis. Samal ajal sai ta esimeseks sooloartistiks ja teiseks esinejaks pärast The Beatlesi (1964), kelle singlid on Billboardi edetabelis hõivanud kolm esimest kohta ("Thank U, Next", "7 Rings" ja "Break Up with Your Girlfriend, I'm Bored").

Grande on pälvinud muuhulgas kolm Ameerika muusikaauhinda, kolm MTV Euroopa muusikaauhinda, kaks MTV Video Music Awards'i ja ühe Grammy auhinna. Kõik tema viis stuudioalbumit on saanud Ameerika Fonogrammitootjate Liidult plaatinaplaadi staatuse. 2016. aastal valis ajakiri Time Grande saja kõige mõjukama inimese sekka.

Tema hääleulatust on võrreldud Mariah Carey' omaga.

Stuudioalbumid Edit

Viited Edit

  1. Ariana Grande. allmusic.com. Vaadatud 29.3.2018

Välislingid Edit