FANDOM

"Appetite for Destruction" on USA hard rock'i ansambli Guns N' Rosesi esimene stuudioalbum. Albumi andis välja 21. juulil 1987 plaadifirma Geffen Records.

Albumilt avaldati kokku viis singlit: "It's So Easy", "Welcome to the Jungle", "Sweet Child o' Mine", "Paradise City" ja "Nightrain".

Albumi algne kaanekujundus põhines Ameerika kunstniku Robert Williamsi maalil "Appetite for Destruction".[1] Pärast seda, kui mitmed jaemüüjad keeldusid albumit müümast, vahetas plaadifirma albumikaane uue vastu, millel on kujutatud Keldi risti ja ansambli liikmeid esindavad pealuud. Albumi uue kaane kujundas Billy White, Jr, kes oli selle algselt kavandanud tätoveeringina.

Albumit saatis tohutu edu. USA plaadimüügiedetabelisse Billboard 200 jõudis album 29. augustil 1987, debüteerides kohal 182. Plaadimüügiedetabelis jõudis see esikohale 6. augustil 1988 pärast ansambli edukat kontsertturneed ning albumi singlite "Welcome to the Jungle" ja "Paradise City" kõlamist paljudes raadiojaamades. Album oli esikohal kokku neljal mittejärjestikusel nädalal ja püsis edetabelis kokku 147 nädalat. 2008. aastaks oli album saanud 18-kordse plaatinaplaadi staatuse. Kokku on albumit maailmas müüdud umbes 30 miljonit koopiat, millega on see üks enim müüdud albumeid läbi aegade, lisaks kõigi aegade enim müüdud debüütalbum.

Kuigi album ei pälvinud alguses kriitikutelt ülemäära positiivseid hinnanguid, on kriitikud seda hiljem kõrgemalt tunnustama hakanud. 2012. aastal paigutas ajakiri Rolling Stone selle kõigi aegade parimate albumite seas 62. kohale.[2]

Laulud Edit

Kõigi laulude autor on Guns N' Roses, välja arvatud "It's So Easy", mille kaasautor on West Arkeen, ja "Anything Goes", mille kaasautor on Chris Weber.

  1. "Welcome to the Jungle" – 4:31
  2. "It's So Easy" – 3:21
  3. "Nightrain" – 4:26
  4. "Out ta Get Me" – 4:20
  5. "Mr. Brownstone" – 3:46
  6. "Paradise City" – 6:46
  7. "My Michelle" – 3:39
  8. "Think About You" – 3:50
  9. "Sweet Child o' Mine" – 5:55
  10. "You're Crazy" – 3:16
  11. "Anything Goes" – 3:25
  12. "Rocket Queen" – 6:13

Koosseis Edit

Viited Edit