FANDOM

AnneHathaway CUL Page4DetailB

Nathaniel Curzon joonistus 1708. aastast, mis võib kujutada Anne Hathawayd. Shakespeare'i biograafi Samuel Schoenbaumi arvates on Curzoni joonistus jäljend kadunud originaalist, kuid pole kindlaid tõendeid selle kohta, et see kujutab Hathawayd.

Anne Hathaway (1556 – 6. august 1623) oli inglise näitekirjaniku William Shakespeare'i abikaasa.

Hathaway kasvas oletatavasti üles Warwickshire'i krahvkonnas Shottery külas, mis asub Shakespeare'i sünnikoha Stratford-upon-Avoni vahetus läheduses. Tema isa oli priitalunik, kes suri 1581. aasta septembris.

Hathaway ja Shakespeare abiellusid 1582. aastal, mil Hathaway oli 26-aastane ja Shakespeare vaid 18-aastane. Abiellumise ajal ootas Hathaway paari esimest last, kes sündis kuus kuud hiljem. Esimene laps Susanna ristiti 26. mail 1583. Neil oli veel kaks last, kaksikud Hamnet ja Judith, kes ristiti 2. veebruaril 1585. Hamnet suri 1596. aastal kõigest 11-aastasena.

Väljaspool õiguslikke dokumente on tema elust väga vähe teada. Tema isiksuse ning tema ja Shakespeare'i vahelise suhte üle on spekuleerinud paljud ajaloolased ja kirjanikud.

Anne Hathaways Cottage and gardens 15g2006

Anne Hathaway perekonna talumaja Shotterys

Shotterys asuv talumaja, kus Hathaway arvatavasti üles kasvas, on säilitatud muuseumina.